Meldingen
Alles wissen

n4520 Reel2reel

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,037 Bekeken
(@marco1967)
New Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Hallo Forumleden,

Eerst even voorstellen, ik ben Marco 48 jaar wonend in Den Haag. Met als 1 van me hobby's spelen/verzamelen met/van audio en muziek... cd, vinyl, cassette, reel2reel, dcc, minidisc, dat etc...
Kort geleden een mooie nieuwe aanwinst, een Philips bandrecorder type n4520, in mooie staat, en ja klinkt fantastisch op 38cm/s... in mijn ogen (lees oren) vergelijkbaar met een dikke dat recorder, oke de Philips verraad zich zelf door bij zachte passages iets aan bandruis te laten horen... Maar goed ik ben er erg blij mee.

Echter de recorder is ruim 30 jaar oud en heeft een probleempje, ik heb de recorder van binnen en buiten gereinigd, alle schakelaars en pots kraakvrij gemaakt, zonder ze te verzuipen in contactspray etc. Alle assen even opnieuw ingevet, koppen schoongemaakt, en gedemagnetiseerd, maar de recorder laat de muziek van de b zijde licht horen als je de a zijde afspeelt... Ik vermoed zelf dat de opname kop niet perfect in lijn staat met de weergave kop. Heeft iemand alhier (ik heb veel zitten lezen op dit forum, en Herman wordt veel genoemd) ervaring met deze recorder, heeft iemand de kennis deze recorder af te kunnen regelen wellicht met referentie fabriektapes?
Kortom HULP... is zeer welkom, mocht je iets weten, en dat wilt delen met mij... GRAAG! Een mail is welkom, een belletje is welkom....

Ik hoop graag iets te horen van 1 van jullie.

Met vriendelijke groet,

Marco


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Leuk dat je met deze recorder aan de slag bent gegaan, ik denk dat je een prima resultaat hebt bereikt.

Het geluid wat je hoort hoeft niet perse de "B" kant te zijn hoor. Heb je dit vooral bij oudere opnamen ?

Ik denk dat er een "doordruk effect" is. Strak opgerolde tapes die een tijdje bewaard
zijn hebben dat en er is niets aan te doen.
Wat je dan hoort is een vage copie van het geluid wat van de ene laag naar de andere laag is overgedragen.

Een zgn referentie fabriekstape heb ik overigens niet


   
BeantwoordenCiteren
Deel: