Meldingen
Alles wissen

FA930 of FR931 ?

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,154 Bekeken
(@themace)
New Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Ik heb momenteel een FA930 staan met een setje FB820 speakers erop. Hier draai ik alleen muziek op, vanaf een CD speler. Ik heb nu via via een FR931 gekregen, met de CD911 erbij. De CD911 wil ik het binnenwerk vervangen, omdat hij niet goed meer CD's leest. Alleen zit ik nu te twijfelen of ik de FA930 hou, of deze ga vervangen voor die FR931. Wat is beter ? Qua uiterlijk vindt ik de FR931 mooier, maar kwalitatief weet ik niet goed wat nou beter is. Voor de FR931 zal ik de dolby niet gebruiken, alleen stereo. Iemand advies ?


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Ik meen dat voor alleen stereo de FA930 kwalitatief iets beter is dan de FR931, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

maar waarom luister je niet gewoon een tijdje naar beide en bepaal dan als er wel verschil is welke je het meest aanspreekt?


   
BeantwoordenCiteren
(@themace)
New Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Ja dat is opzich ook een goede mogelijkheid. Maar als de experts me het op voorhand al konden vertellen was het helemaal duidelijk.

We gaan ze beide es een tijdje proberen.


   
BeantwoordenCiteren
(@themace)
New Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Ik heb vandaag de FR931 aangesloten en ik moet eerlijk zeggen dat ik er snel klaar mee was. Hij gaat wel wat harder dan de FA930 maar hij is ook een stuk doffer en de muziek klank/kleur is lang niet zo mooi als van de FA930. Na 1 nummer heb ik de FA930 terug gezet.

Of het komt door slechte condensatoren of andere componenten die in slechte staat zijn van de FR931, of dat er toch kwalitatief een verschil is zit weet ik niet, maar de FA930 blijft bij mij lekker staan.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Kijk aan! je eigen oren zijn toch de beste graadmeter uiteindelijk


   
BeantwoordenCiteren
Deel: