ALTERNATIEF PHILIPS...
 
Meldingen
Alles wissen

ALTERNATIEF PHILIPS N4520 Reels met tape !

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
878 Bekeken
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

Hi guys, tip πŸ’‘ voor de gebruikers van de tapedecks N7300 maar vooral de N4520. Tapes zijn duur, schreeuwend duur en dus heb ik wat zitten stoeien op de 70- er jaren stijl... :mrgreen:

Ik heb in mijn PHILIPS verzameling ook stapels LP18 en DP18 tapes van ongeveer 1978-79 van de kringloop en rommelmarkten: allen in puike staat.

Ik had nog een 26cm PHILIPS alu reel over en heb twee DP18- s aan elkaar geplakt met de beroemde splicing kit SK10 uit de seventies.( was nog steeds in prima conditie an al die jaren, Γ©n kompleet!
natuurlijk één voor één op de 26Cm reel, op de N4520 en toen begon het opnemen. Het zijn nooit toppers van banden geweest maar het was het proberen waard πŸ™„ .

Reels vol en opnemen maar : van alles wat om de dynamiek te horen, midden/laag en hoog en wie schetst mijn verbazing : de DP18's zijn veel beter dan ik dacht!

Weliswaar tipt het niet aan modernere 26cm maxell tape maar het klinkt werkelijk verdraaide goed πŸ˜† Dus voor degenen die een spotgoedkoop alternatief zoeken...voila! Op 38cm/sec zetten en gaan met die banaan! Toppie!


   
Citeren
Deel: