fr 951 digitaal stu...
 
Meldingen
Alles wissen

fr 951 digitaal stuk ??

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
584 Bekeken
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

hallo

ik heb onlangs een fr951 gekocht. die wat last van losse contacten had.
dat verholpen werkte weer perfect ,ook maar voorzien van pre out
voor de frontspeakers en de rear speakers . omdat hij als het volume dicht stond een hoge toon uitstuurde ,waardoor de mfb's ook niet uitgingen.
dat werkt verder goed heb alleen de frontspeakers, (544 )wat ongevoeliger ingesteld dat front en rear (541) hetzelfde volume hadden.
maar nu heeft deze fr951 een ander probleem. de digitale ingang (cd ld)
hij ziet wel een digitale bron, maar er komt geen geluid uit . en ik heb meerdere apparaten geprobeerd . maar als ik hem op cd zet dan kan ik met de dcc wel digitaal opnemen . is het zo dat dit niet klopt of is dit alleen maar een schakelsysteem voor digitale opname. er zit overigens geen digitale ingang op voor dcc wel een uitgang. iemand bekend met dit probleem???

groet mattie


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Klopt helemaal wat je zegt, de FR951 heeft naar mijn weten namelijk geen DAC aan boord, m.a.w. hij converteert het digitale signaal NIET naar analoog maar geeft het alleen door naar een digitaal opname apparaat. πŸ‘Ώ

De DSC950 is ook zo'n rare bak: alles wat er analoog in komt wordt gedigitalliseerd voor de DSS-en maar alleen voor DIE uitgangen. Hij geeft het geconverteerde signaal niet door naar de "gewone" digitale uitgangen. Heel erg vreemd dat 900 spul! 😯

P.S.: ik begrijp uit je relaas dat je nogal handig bent dus ik zou wilen voorstellen om er gewoon een DAC in te zetten dan ben je van het "probleem" af. πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

bedankt voor de reactie movieman

ik stond al op het punt om hem open te draaien .
ik denk niet dat ik er een losse dac inbouw , die printen zijn best groot .
en de apparaten die ik heb hebben ook analoge signaaluitgangen.
er is nog iets raars aan de fr951 .volgens de philips folders zit er rds op,
wat niet zo is. en volgens mij geen enkele receiver uit de 900 serie (de 980 maar die hoort niet bij deze lijn)

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
 

Paar dagen terug ook een FA950 gekocht, in de veronderstelling dat er een DAC is zat, toen ik 'm ophaalde werd het wel vrij snel duidelijk door de vrij lege print, tov de volle bij een DFA888.

Verder lang niet verkeerd trouwens, maar daarover een losse post πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
Deel: