Mijn nieuwe Philips...
 
Meldingen
Alles wissen

Mijn nieuwe Philips 162 met best wel wat hifi geluid erin...

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
431 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Tadaaah!! Mijn nieuwe GSM, als echte MFB-er kom ik natuurlijk niet met een Simons of Nosy of Nokia aanzetten he, maar een echte Flips!!!

Aan mij ligt het niet hoor dat Philips blijft draaien haha. O nee, lees het persbericht hieronder maar, ook de GSM tak is passe sinds een maand, hmm heb ik nog net een van de laatste Flipsen!!

Philips rondt verkoop mobiele telefoondivisie af

AMSTERDAM (ANP) - Electronicaconcern Philips heeft de verkoop van zijn resterende activiteiten op het gebied van mobiele telefonie aan China Electronics Corporation (CEC) op 31 maart afgerond. Dit maakte het concern vrijdag bekend.

Op 12 februari kondigde Philips aan dat het een overeenkomst met CEC had gesloten voor het overdragen van de divisie. Het onderdeel haalde in het eerste kwartaal van 2007 een omzet van ongeveer 55 miljoen euro, ten opzichte van 100 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het heeft ongeveer 240 mensen in dienst, voornamelijk in Azië en Europa. De eerste vijf jaar mag het Chinese bedrijf mobiele telefoons onder het Philips-merk op de markt brengen.

Philips besloot al in 2001 om de productie van mobiele telefoons over te dragen aan CEC, nadat eind jaren negentig een ambitieus samenwerkingsverband met het Amerikaanse Lucent was mislukt. Het avontuur van Philips heeft het concern uiteindelijk alleen maar geld gekost.


   
Citeren
Deel: