Toepassing DSC950 v...
 
Meldingen
Alles wissen

Toepassing DSC950 vraag

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
476 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Hoi, ben redelijk thuis in de 800 series enzo, maar kan ik een DSC950 ook op `gewone` eindbakken aansluiten ipv dss-boxen?

Het lijkt me een voorversterker met een dac erin? Of zie ik dat verkeerd?
Lijkt me leuk als je er gewoon eindbakken op aan kan sluiten?

Net zoals ik nu de DAC960 als voorversterker met dac erin gebruik voor mijn nad-eindbakken.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

een DAC zal er wel niet inzitten denk ik, of het ding moet nog een hoofdtelefoon aansluiting hebben?

Hij zal eerder een ADC hebben om ook analoge bronnen aan te sluiten.

maar ik weet niks zeker, dit was even brainstormen πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Aha dus is niet een soort modernere dac960 (da-converter + voorversterker) die dsc950.


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

de DSC950 is niet te gebruiken voor een normale eindbak

alleen maar voor de DSSen

over de draad naar de DSSen gaan ook de opdrachten voor volume, bas en treble etc. Dus niet alleen het audiosignaal.

Je moet het echt zo zien dat de DSC950 en de DSS930/940 bij mekaar horen.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Remi je gedachtengang komt overeen met de werkelijkheid. Helaas Ralphies, de DSC950 heeft GEEN DAC, sterker nog je krijgt geen analoge uitgang als je (alleen) een digitaal signaal aanbiedt en NEE dan werkt de hoofdtelefoon dus ook niet. De DSC heeft enkel een ADC om analoge bronnen te converteren naar een digitaal signaal voor de DSS-en. Voorts is (de besturing van) het analoge en digitale circuit volledig (ja zelfs hardnekkig LOL) gescheiden. πŸ‘Ώ

Om een lang verhaal kort te maken, de DSC is een computer en dus absoluut geen (analoge) voortrap. πŸ˜†

EDIT: er zit overigens wel een OpAmp in om het volume van analoge signalen aan te passen zodat ze niet vervormen of overstuurd worden. Maar of je dit als AUDIOFIELE voortrap kunt gebruiken? πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Deel: