Philips AF729 MKII ...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips AF729 MKII Platenspeler

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,177 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Heb een platenspeler van philips (AF729 MKII) op marktplaats gezien. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede platenspeler maar weet niet echt wat nou een beetje goed spul is..

Is dit wat? Iemand bekend met deze platenspeler


   
Citeren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Heb tevens ook nog een ERRES 5677 gezien, is dit wat?


   
BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 101
 

Wat dacht je van een Tiptronic... Beetje jammer van het hout maar wel uber Philips...


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Een 877 of 977 is ook leuk, maar volgens mij is de 729 wel een goede speler.
Dat heb ik in ieder geval in een duits hifiblad gelezen, speelde duurdere merken naar huis. 8) 8) 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Van wat ik zo hier en daar hoor schijnt dat oud spul van Philips best wel goed te zijn. Snaren, motoren en elementen zijn allemaal nog massaal te krijgen voor betaalbare prijzen dus een miskoop zul je niet gauw doen met zo'n antiek ding lijkt mij.

Ik heb nu de FP930 met een nieuw OMB10-element en een nieuwe snaar. Het ding klinkt super, echt waar! Uiteraard heb ik de platenspeler geheel uit mekaar gehad om hem te inspecteren... Een volledig metalen chassis in een extreem dikke houten kast. Je kunt de arm op alle mogelijke manieren uitbalanceren en bovendien oogt het plateau leuk. Kortom een degelijk stukje techniek wat overigens door DUAL gebouwd is en ja die gasten hebben altijd al goede pick-ups gemaakt, net zoals Technics bijvoorbeeld. Maar ja er staat PHILIPS op het frontje en dat is de hoofdzaak, nietwaar... πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Juist het oude spul van philips was kwaliteit!! De laatste zeer goede kwaliteitsaudio van philips was de 900 serie, tsja en daarna.... πŸ™
Jammer alleen dat philips niet de naam high end had terwijl het volgens mij echt heel goed spul was.
Philips maakte voor de consument goede producten voor een betaalbare prijs. πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ja inderdaad, na de digital 900 series was het knudde met een rietje. En na de verkoop van de dochter Marantz was het helemaal einde oefening met kwaliteit. Overigens wat veel mensen niet weten, Philips was bijna failliet gegaan vanwege de praktijken van Grundig, naar mijn weten hadden die gasten een miljarden schuld bij het bedrijf... Ja zo kan het gaan hè...

Als ik in mijn straat stiekem bij de mensen naar binnen gluur, zie ik nog overal oude TV's van Philips staan, die "zware" bakbeesten... Schijnbaar heeft men het niet zo op de slechte kwaliteit van flat-TV's... Het enige alternatief zou een plasma zijn als je tenminste een natuurlijk beeld wilt en geen schokkerige "digitale" pixels van een LCD. Hoe goed die dingen ook zijn, aan de plasma kunnen ze niet tippen.

De beeldkwaliteit wordt er niet beter op in Nederland, integendeel, steeds meer compressie en steeds meer storingen, het maakt niet uit of je Digitenne, kabel of satelliet hebt... Dan vraag ik me af wat je met een full-HD Aurea van ca. € 4.000,- moet... Overbodige luxe in mijn ogen. Zo'n ding is alleen interessant als je veel naar de Duitse (commerciΓ«le) satellietzenders kijkt omdat die in HD uitzenden maar voor de rest... De Belgen hebben de boel inmiddels ook al gecodeerd in de ether en zo blijven ze ons voor de gek houden en op kosten jagen... Nou, dan kijken we niet meer naar de BRT, lekker makkelijk, toch?

"Ik ben toch niet gek!" Juist ja... πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

de AF677 en 777 hebben een wat minder scharnier/draaipunt. De 877/967/977 lopen nog lichter. Ik heb jaren een 677 gehad en kwam een keer de 877 tegen. (de 677 heb ik nog voor onderdelen, want motor/snaar/direct control zijn gelijk)

Die dingen zijn uit de hoogtijdagen van de LP. Philips heeft ook minder platenspelers gemaakt. Ik vertrouw dat tangentiale ding niet, en de laatste, fp930 oid? Van de 900 serie lijkt me ook al minder, omdat platen toen al over de top waren.

edit:

De Belgen hebben de boel inmiddels ook al gecodeerd in de ether en zo blijven ze ons voor de gek houden en op kosten jagen... Nou, dan kijken we niet meer naar de BRT, lekker makkelijk, toch?

Op DVB-T zendt zowel Belgie als Duitsland ongecodeerd uit. Dat kun jij wrs prima ontvangen. Juist in Limburg kun je met een klassieke antenne heel veel ontvangen.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Zapper: de publieke Belgen zijn gecodeerd op DVB-T omdat CanalDigitaal en KPN anders niks meer kunnen verdienen... Het is allemaal Maffia weet je... De Duitsers zijn vrij, ja, maar die zijn ook op de satelliet gratis te krijgen. De Vlamingen komen goed door hierzo maar zonder decoder wordt het helaas "zwart kijken" in de meest letterlijk zin. Het zal een kwestie van tijd zijn dan gaan Nederland 1, 2 en 3 ook achter de decoder... Let maar op mijn woorden! 😯

De FP930 is naar mijn mening één van de betere pick-ups van Philips. Kwalitatief gezien past-ie prima bij de 950 apparaten en hij doet dus zeer zeker niet onder. Het enige nadeel van de platenspeler is dat-ie nogal "analoog" is en dus niet over kunstmatige intelligentie (ESI) beschikt. Feit is wel dat tiptronic en al dat soort elektronica kapot kan gaan, een metalen hefboompje gaat veel langer mee... Maar ja, jij jouw mening en ik de mijne hΓ¨. πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Wat ik altijd al een mooie platenspeler heb gevonden is de 22 ga 212, het lijkt zo'n lief pick upje en schijnt ook erg goed te zijn.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: