PHILIPS N4520 geeft...
 
Meldingen
Alles wissen

PHILIPS N4520 geeft weing hoog en de band klinkt door

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,018 Bekeken
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

Ik heb een weinig gebruikte PHILIPS N4520 gekocht dus bij thuiskomst de koppen, aandrukrol e.d met alcohol ( nee, géén bier) schoongemaakt en geïnstalleerd. Dat is bij de LAB- set een makke..(...),

Er zat Maxell UD XLI tape bij en het maakt niks uit welke tape je gebruikt: de BIAS is toch regelbaar. Maar in vergeklijking tot mijn vorige N4520, komt er veel te weinig hoog uit een opname en, dat doet hij bij ALLE tapes: de mziek van de ene kant klinkt door in de andere. Verdomd irritant. 😈

Wat kan er loos zijn? Koppen aflaten regelen, tegen het te weinig hoog ( hij hoort te gaan tot 38cm.sec tot 28000Hz!!!!! ) en dat doorklinken ( overspraak????) , zou dat met hetzelfde te maken kunnen hebben>

En, indien mijn idee klopt, weet iemand in Rotterdam die tapedecks af kan stellen> veel werk is het niet weet ik.

Zou herman dat ook kunnen, wellicht..dan weet ik zéker dat hij in goede handen is.

Alvast bedankt, medefreaks! 😛


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Leuke aankoop ruud, je hebt pm.

Om de recorder goed te testen is het van belang om een tape te hebben waarvan je weet dat hij in orde is, en goed opgenomen.
(zogenaamde originele referentietapes zijn onbetaalbaar)

Opnemen en afspelen op dezelfde recorder kan je op een "dwaalspoor" brengen als je de koppen in stand wijzigt.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: