Meldingen
Alles wissen

Omgebouwde TV-AB tbv 22AH798

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
609 Bekeken
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Heb een TV-AB omgebouwd, wel leuk... De knopjes zitten alleen door de war: preset 4 indrukken > 798 gaat naar 1 enzovoort. De layout van de drukknopjesbedradingsmatrix is duidelijk anders. Wat wel klopt: Mute, Vol Up, Vol Down en Groene Knop. Balans werkt andersom. Phono is onbereikbaar. Nou ja, voor 4,95 toch iets wat op een AB lijkt.... Ik denk ik laat het even weten voor het geval er meer frΓΆbelaars zijn met plannen. πŸ˜•


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ja leuk hoor. πŸ˜† Ik heb ook nog zo'n oud ding, een Philips Matchline RC790. Niet kapot te krijgen dat ding. Je kunt alle RC-5 codes handmatig programmeren of gewoon via de infraroodontvanger aan de voorkant alle signalen overnemen. Tot nu toe heeft-ie nog alles geslikt, zelfs hele rare signalen van mijn PC-hardware. Ik heb on line een FOTO kunnen vinden...

Ik heb eens ooit een zwart-wit pronto (RC890) gehad maar langer als een jaar is-ie niet meegegaan. Philips heeft 'm destijds 4 keer omgeruild (lees: vervangen met defecte/gebruikte apparaten). Ja dat zijn we thans gewend van het bedrijf, die waardeloze service! Uiteindelijk, toen hij alweer eens kapot ging, heb ik het ding uit frustratie tegen de muur aangegooid.

Geef mij maar dat goede oude spul van Philips uit de jaren '80 en '90!!!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

De kwaliteit van deze AB's was misschien beter, maar het kunststof is nogal hard geworden... Ze spatten uitelkaar bij het op de grond vallen... πŸ˜₯


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ach ach... :mrgreen:

Tegenwoordig is dat allemaal PVC, PET of Polyester. Dat spul kan wel wat hebben. Waren die AB's vroeger niet van Bakeliet of zo, net zoals die oude 78-toeren platen?

P.S: wat is je volgende project... Alle stukjes aan mekaar plakken met Bison? 😈

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
 

ouwe 78 toerenplaten waren van schellak, niet van bakeliet


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Heb zo'n AB al eens gelijmd met cyanoacrylaat, zodat het één solide geheel werd..... Was ook geen succes toen-ie weer uit elkaar moest.... πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Lijm is gevoelig voor hoge temperaturen. Ik moest eens ooit een AB uit mekaar slopen maar die was helaas dichtgeplakt. Ik heb hem bij 250 graden een paar minuten in de combi-magnetron "gebakken" en warempel de twee delen gingen zonder veel poespas los!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

ja, maar dan moet je die wel als heteluchtoven instellen, als je iets electronisch in een magnetron legt dan krijg je mooi vuurwerk en is zowel je amgnetron als het apparaat kapot.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

LMFAO


   
BeantwoordenCiteren
Deel: