Meldingen
Alles wissen

22AH380 vervangstorren ?? zijn deze 2 types ook mogelijk

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
751 Bekeken
(@patrick-kessels)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Hallo allemaal.

Ook ik ben sindskort de bezitter van een mooie X80 set na lang zoeken.Mijn eindversterker inmiddels in reparatie en komt deze week terug deed helemaal niks meer kapotte eindtorren.Nu kwam ik op een zoektocht naar torren en ook op deze site uit op vervangers MJ torren.Ik heb zelf ook nog eens rondgesnuffelt en nu is mijn vraag MJ15003 en MJ15004 zijn deze te vervangen voor de originele 2SD732 en 2SB696 het is niet te hopen dat ik ze nog een keer stuk draai maar aangezien de apparatuur ouder wordt en de onderdelen schaars wil ik me dan wat setjes van deze torren in spare leggen want ik zou ze zeer goedkoop kunnen krijgen.Wie weet er antwoord ??

Groetjes en alvast bedankt


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

jammer, MJ15003 en MJ15004 staan niet in mijn vervangingsgids.
kan je er niet mee helpen, datasheets al vergeleken?


   
BeantwoordenCiteren
 Piet
(@piet)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 297
 

Hallo Patrick,

Ik weet niet of ze nog te krijgen zijn, maar Toshiba heeft vervangers,resp. 2sd551 voor 2sd732 en 2sb681 voor 2sb696.
deze hebben de zelfde aansluiting en kun je er gewoon gewoon insteken als je de twee bevestigings schroefjes losdraait. Je hoeft dus niets te solderen. Wel eindtrap opnieuw instellen ,zie schema. Groeten Piet.


   
BeantwoordenCiteren
(@patrick-kessels)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Remi , Piet.

Hartelijk dank voor jullie reactie.Ik was op het forum aan het kijken en door verder te snuffelen zag ik dat Niki ook eens iets heeft gevraagt over de eindtorren van een 380.Nu zag ik overigens dat Herman hierop heeft gereageerd en 2 links toevoegde naar de webshop en warempel de MJ15003 en MJ15004 kunnen kennelijk toch als vervangers dienen.Herman mogelijk dat je mijn post leest zou jij kunnen bevestigingen dat dit ook zo is ? Dan bestel ik een paar sets indien dit past ik kan ze namelijk zeer goedkoop spotte en reserve onderdelen zijn
altijd makkelijk daar alles steeds schaarser wordt.

Groetjes en bedankt
Patrick


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik had je post reeds gelezen en was aan het nadenken over vervangers.

De MJ torren zullen werken als vervanger , ook kwa spanning versterking etc.

Klankmatig zou ik echter een andere set torren gebruiken. Dat is dan een set die kwa behuizing anders is, ik ga even op zoek naar hun nummers.

Welke link gaf jou de info over vervangers trouwens ?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik heb hier de eindtorren uit de webwinkel:

http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22ah380/links/eindtor 1"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22ah380/links/eindtor1

http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22ah380/links/eindtor 2"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22ah380/links/eindtor2

Deze torren kun je monteren als je een vierkant isolatie plaatje gebruikt en de twee buitenste pennen E en B door de koelplaat naar binnen steekt.

Je gebruikt dan dus een van de twee schroefgaten ( degene die het verst weg ligt van de E en B doorvoer )

De aansluiting voor C voer ik dan door via het overgebleven schroefgat.


   
BeantwoordenCiteren
(@patrick-kessels)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Hoi Herman.

Bedankt voor je reactie.Deze torren kan heel erg goedkoop bemachtigen en nogmaals ik ga en hopelijk er niet van uit dat ik mijn 380 ooit nog eens stuk zal draaien maar daarvoor wil ik in ieder geval graag wat torren in voorraad pakken.Wilde alleen weten of ze zouden werken.

Dank je wel.

Groetjes Patrick


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

beide links werken niet in firefox maar wel in explorer 😯


   
BeantwoordenCiteren
Deel: