Meldingen
Alles wissen

578 opentrekken

40 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,153 Bekeken
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

8) Mooi! en helemaal zelf uitgevonden!


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
 

Tja, met zen alle komen we er hΓ© πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@peter-verstrate)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 41
Topic starter  

En nu die ruis nog killen! 😈


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
 

Volgens mij begint de versterker schrik te krijgen als hij me weer ziet komen met de soldeerbout πŸ˜› Hij heeft het tot nu toe niet meer gedaan hoewel ik op het moment toch wel vrij stevig bezig ben,de buren zijn reeds vertrokken nu de andere nog 😈 Wie weet heeft het ook wel met die weerstanden te maken gehad...


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
 

Zo, na twee weken uitvoerig testen blijkt de versterker perfect blijven te werken. Hij bezit ondertussen ook zijn 2 nieuwe 10W weerstanden (R234), ook heb ik beide instel pots vervangen voor het afregelen van de ruststroom. De nieuwe opamp heb ik er nog steeds niet in zitten daar hij tot nu toe perfect zonder ruisen blijft werken. Ik heb een vraagje over de belasting... Heeft de versterker eigenlijk wel graag een 4Ohm belasting? Daar er in de service manual enkel over 8Ohm gesproken wordt. Als dat nu geen probleem lijkt te zijn,heeft er iemand voor mij dan ook ongeveer het vermogen dat de versterker dan leverd? Ik zou hem niet stuk willen πŸ™ En dan nu op zoek naar de pre-amp en de tuner πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@peter-verstrate)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 41
Topic starter  

Da's goed te horen!
Ik heb zelf een paar B&W DM610 speakers (van 4 ohm) aan de 578 hangen, waar ze geen moeite mee hebben (althans...zie eerder dit topic, ze worden wel warm; hoe zit dat nu bij jou, nu de ruststroom goed staat?).
Voor het ruisniveau hoef je inderdaad de opamp niet te te wisselen; eerder voor een gedetailleerder geluid.
De 572 zie je nog wel eens (tot voor kort stand er een op MP, bij iemand uit Tiel maar flink aan de prijs; hij had trouwens ook de tuner).


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
 

Ja ,bij mij wordt hij ook vrij warm, denk ongeveer een 50Β°C ook als hij zacht speelt. Maar dat is normaal lijkt mij. Heb berekend dat als je hem afregeld zoals opgegeven dat hij in rust een goede 42Watt per kant verstookt. πŸ˜† Heb ooit eens een Velleman mosfet klasse-A versterker gebouwd en die wordt ook zo heet,dus daar ga ik me geen zorgen over maken.

Over de luidsprekers; ik gebruik er ofwel Cerwin-Vega's (AT80 4Ohm) of Dynaudio (Audience 82 4Ohm) op. De speakers kunnen normaal het vermogen wel aan,het is gewoon maar dat de versterker niet beschadigd wordt door een te lage impedantie bij een 4Ohm speaker...


   
BeantwoordenCiteren
(@peter-verstrate)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 41
Topic starter  

Zonde....deze heeft een slechte jeugd gehad. Nog een zwarte uitvoering ook. Leuk voor een hobbyist, maar wel zelf halen (wordt niet buiten de US verkocht).

http://cgi.ebay.com/Philips-5781-Black-Power-Amplifier-for-Parts-Repair_W0QQitemZ380173417104QQcmdZViewItemQQptZVintage_Electronics_R2?hash=item588419fa90#ht_3514wt_1167


   
BeantwoordenCiteren
 4cv
(@4cv)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 118
 

@Peter Verstrate wrote:

maar wel zelf halen (wordt niet buiten de US verkocht).

Of schakel je (Amerikaanse) familie in. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@peter-verstrate)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 41
Topic starter  

Ik heb nog een vraag over de 578. Af en toe, vooral als de set langere tijd heeft uitgestaan (normaal draait hij dagelijks, maar ik ben net terug van vakantie) doet een kanaal het niet. Als ik de niveau knop maximaal zet en het volume opschroef komt er zacht (en onvervormd) geluid door, maar that's it. Als ik dan de versterker een keer aan en uitschakel, of soms als ik de "plop" van het aan-/uitschakelen van het sub-sonic filter een paar keer laat doorkomen is het net alsof de doorgang weer "vrij" is en doet hij het weer perfect. Ik heb het idee dat het een elektronisch probleem is, niet iets mechanisch. Het gebeurt eerlijk gezegd te weinig om echt irritant te zijn, dus ik heb hem nog niet losgetrokken, maar heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Na het aanschaffen zijn de elco's in de signaalweg (ik geloof dat dat er maar twee waren) vervangen, en is er ook een nieuwe opamp in gegaan (niet die op de eindtrap-print, die andere).


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: