Meldingen
Alles wissen

philips 370dc

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
666 Bekeken
(@thetris)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo, ik ben betrekkelijk nieuw op het forum. In het kort: ik ben 34 jaar oud en heb sinds 3 jaar een buizen "tik" maar kan ook geweldig genieten van andere vintage spullen, met name uit de 70 en 80`er jaren. Omdat mijn zelfbouw buizenbak niet voldoende lage tonen heeft dan ik prettig vind, heb ik gisteren een 370dc gekocht. Deze moet wat aandacht krijgen. De potmeters kraken, er is een (lelijke) kroonsteen aan het netsnoer gemaakt, en de trekontlasting van het netsnoer is kapot. Verder is de aan/uit schakelaar afgebroken aan de knop, maar werkt wel nog.

Ik heb een aantal uren geluisterd en ben zeer tevreden over de versterker (kostprijs = 70 euro) Ik wil deze opknappen omdat de versterker dit verdient. Dus ben ik op zoek naar een aan/uit schakelaar voor deze versterker, of een equivalent, met originele knop. Verder zou ik graag een advies willen over de potmeters. De 280 die ik al heb heeft een geweldig mooie/goede volume potmeter, volgens mij van alps. Zou het lonen deze ook in de eindversterker te zetten? Of is het beter om de bestaande potmeters te reinigen?

De 280 kocht ik een jaar of anderhalf terug ergens in Tiel. Het is een van de beste voorversterkers die ik heb gehoord tot nu toe (en dat zijn er niet veel:-( )
In de folder waar de 370 versterker op een foto in het rack hangt, zie je duidelijk dat de versterker met de andere componenten tegen elkaar aan zijn gemonteerd. Nu vraag ik me af of wanneer je de versterker gedurende langere tijd bij een wat hoger volume/vermogen gebruikt, de warmte afvoer nog voldoende is? Of wellicht nog erger dat aangrenzende componenten te warm worden hierdoor?

Graag ontvang ik een advies van de experts:-)



   
Citeren
Deel: