Meldingen
Alles wissen

CD850mkII

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
563 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Ik heb op MP een defekte CD850mkII gekocht met extra loopwerk erbij. Met het originele loopwerk leest hij de eerste 3 nummers en gedurende het 4e nummer hoor je een harde tik van de zwaaiarm die in een uiterste stand loopt. Vervolgens geeft het display NO DISC aan. Inmiddels het andere loopwerk erin gezet en hierbij slaat de zwaaiarm gelijk al bij het lezen, met een harde tik in een uiterste stand. Iemand hier ervaring mee of een idee wat het zou kunnen zijn?


   
Citeren
(@rsq8p)
Reputable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 305
 

Nieuw loopwerk erin en tevens afgeregeld? Kan ook een servo probleem zijn.


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

is de servo motortje


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb, met dank aan Zapper, een 3e loopwerk geprobeerd en helaas hetzelfde probleem. Het probleem is toch iets anders dan ik had geschreven. Meestal bij de eerste keer dat het apparaat spanning krijgt, leest hij de TOC (CD). Dan op play, leest hij een paar seconden (er komt dan ook geluid uit) de CD, vervolgens gaat de turntable motor de andere kant op draaien (tegen de klok in) en dan slaat het swingarm mechaniek met een tik in een uiterste stand. De laser en focus offset zijn volgens servicedoc afgeregeld. Voedingsspanningen zijn gecontroleerd. Voor zover mogelijk heb ik gecontroleerd op slechte soldeerverbindingen. Het lijkt mij dat er iets mis gaat met de aansturing van de turntablemotor (discmotor). Heeft er nog iemand suggesties?

Alvast bedankt.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik weet zo niet welke CDM versie er in hoort, maar wellicht staat hij hierbij?
http://www.nostatech.com/downloadfolder/Philips/Philips004-pdf/index.htm l"> http://www.nostatech.com/downloadfolder/Philips/Philips004-pdf/index.html


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hoi Remie,

Er zit een CDM4/19 in maar daar ligt het denk ik niet aan. Ik heb nu 3 verschillende CDM4/19's erin gehad en allemaal hetzelfde probleem. De derde had Zapper uit een werkende CD-speler gehaald dus die was zeker goed. Het schema heb ik. Maar bedankt voor je reactie.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: