Meldingen
Alles wissen

Probleem met voorversterker 280

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
469 Bekeken
(@erikduurt)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo MFBfreaks

Ik heb de stereoset van mijn vader gekregen, bestaande uit 587 boxen en de 280 voorversterker. Nu is het alleen bij voorversterker zo dat ik alleen geluid uit 2 boxen krijg als ik mono aan heb staan. De stereo doet het wel maar krijg alleen maar gekraak uit de rechterbox. Verder gaat het geluid af en toe weer harder en zachter. Wat kan ik hier aan doen?


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

je hebt een hele mooie set gekregen!

wisselt de kraak mee als je de stekkers voor links en rechts achterop de 280 wisselt?
de kraak kan ook nog in de 587 zitten.
als je wiebelt aan de tulp stekkers achterop de 280, heeft dat effect? zo ja heb je mogelijk een slechte soldering van zo'n bus te pakken.
heb je de draairegelaars al flink heen en weer gedraaid? misschien wat last van stof/minder goed contact.

de 280 heeft meen ik 3 uitgangen, 2x gewoon en 1x +10dB, kraakt hij op allemaal?

misschien is ook het uitgangsrelais wel vies


   
BeantwoordenCiteren
(@erikduurt)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

IK heb er naar gekeken. Het maakt geen verschil als ik de tulp ronddraai of wissel met de 10db. Het gebeurt meestal na een tijdje. Lijkt alsof het gebeurt met het opwarmen. Maar het kan dan ook weer verdwijnen na een tijdje. De mono knop is opdit moment het enige middel die ertegen werkt. Ik vind dat alleen erg waardeloos. Maar waar zou ik moet kijken voor slechte soldeerpunten?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Als je de onderzijde los schroeft kom je veel grote transistoren tegen die warm zijn geweest.
Nadat je die hebt overgesoldeerd nog eens testen zou ik zeggen.

Overigens is er een switched uitgang op de ah280 die schakelt met de contacten van de koptelefoonaansluiting. T' is maar een weet.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: