Meldingen
Alles wissen

DCC 951: Melding "Clean head". Gewoon met alcohol?

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
906 Bekeken
(@sat2009)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 42
Topic starter  

Hoe en waarmee kan ik het beste de koppen van mijn Philips DCC 951 schoonmaken?
Ik heb geen reinigings dcc-tape.

Kan ik hem open schroeven en de koppen met een wattenstaafje met alcohol of spiritus schoonmaken?
Moet ik naast de koppen nog meer reinigen?
Alvast dank voor alle tips.


   
Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

ik heb het ook gehad en een keer spoelen met de tape en het is weg . want het komt vaak terug omdat de dcc bandjes aan het vergaan zijn en dan is de kop zo vuil . en zeker met oude gewone bandjes is dit vlug zo.
en schoonmaken kon ik soms 3x op een dag en 1x spoelen en was weer goed dan , ook is die kop heel gevoelig voor vuil wegens digitale deel en ik denk ook dat als het bandje slecht is door veel gebruik of magnitisch gworden dan kan hij het niet lezen en geeft hij deze fout die niet altijd aan de kop ligt maar aan het bandje .


   
BeantwoordenCiteren
 MG
(@_mg_)
Active Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 6
 

NIET met spiritus schoonmaken. Het oplosmiddel dat de spiritus blauw kleurt kan tussen je kop spleten gaan zitten en dan ben je nog verder van huis.
Het beste is freon, maar dat kan je nauwelijks meer krijgen. Neem liever alcohol van een zo hoog mogelijke zuiverheid, iets van 94% is verkrijgbaar bij de drogist.
Gebruik geen plastic wattenstaafjes, als het watje een beetje verschuift kan het kunststof je koppen aantasten, liever houten wattenstaafjes, als je daar teveel kracht op uitoefent breken ze eenvoudigweg af.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

dcc koppen zijn toch net als video ferriet plaatjes? in dat geval zou ik zeemleer nemen gedrenkt in isopropanol. Niet hard drukken.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Jeroen, waar is jouw Loekie plaatje toch naar toe?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: