Meldingen
Alles wissen

Philips 212

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
606 Bekeken
(@slietsfeutel)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Hallo allemaal,
Ik heb een Philips 212 Electronic platen speler. Ik wil mijn oude platen op mijn pc zetten!
Ik heb echter een "brom" uit 1 kanaal, als ik op mijn mijn versterker de keuzeschakelaar op pickup zet.
Waar het nu om gaat is het volgende: van mijn pickup komen 5 draden, blauw, rood, wit, groen en een blanke gevlochten draad. Heel lang geleden, heb ik hier twee nieuwe stekkertjes aan gemaakt, het werkte toen, maar heb de pickup sindsdien niet meer gebruikt. Ik ben er nu dus niet zeker van of ik die draadjes goed heb aangesloten, hoewel het een tijd geleden goed werkte???
Is er iemand die mij uit de brand kan helpen!
Bij voorbaat dank.


   
Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

er zat zeker een dinstekker aan origineel , en je hebt er een set tulppluggen aangezet , of 3,5mm jackplug . ik dacht dat je er 2 nodig hebt , en om de losse draden zit een mantel van koperdraad , en die mantel moet ook aangesloten worden op de massa van de plug . en heb je 2 draden niet nodig , echter weet ik niet welke is een kwestie van proberen .

ook wel gehad dat de 3,5mm jack niet goed in de pc zat en zo bromde .


   
BeantwoordenCiteren
(@slietsfeutel)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

@mattie wrote:

er zat zeker een dinstekker aan origineel , en je hebt er een set tulppluggen aangezet , of 3,5mm jackplug . ik dacht dat je er 2 nodig hebt , en om de losse draden zit een mantel van koperdraad , en die mantel moet ook aangesloten worden op de massa van de plug . en heb je 2 draden niet nodig , echter weet ik niet welke is een kwestie van proberen .

ook wel gehad dat de 3,5mm jack niet goed in de pc zat en zo bromde .

Hoi Matti,
Denk dat je mijn verhaal niet goed hebt gelezen of begrepen. Ben nog niet aan de pc toegekomen. Gaat om de aansluiting van de Tulipstekkers (er zaten al Tulppluggen aan!) op de draad van de pickup. Zoals het nu zit en ik zet de keuzeschakelaar van mijn versterker op Phone, komt er een brom uit mijn rechter speaker. Moet dus weten hoe ik de draad die van de pickup komt, moet aansluiten op de Tulppluggen, meer niet. Maar bedankt voor je reactie. πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

is hetzelfde antwoord , 4 draden en 2 ervan hebben links en rechts , en de massa is de mantel van de draden . 2 draden werken niet en is eigenlijk voor een recordfunctie voor als de kabel aan een cass deck zit . als je nog kunt meten aan de stekker , dan zijn het wel 2 pennen allebei naast de middenpen . de male stekker voor je en middenpen boven naast de middenpen de 2 linker pennen .


   
BeantwoordenCiteren
(@slietsfeutel)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

@mattie wrote:

is hetzelfde antwoord , 4 draden en 2 ervan hebben links en rechts , en de massa is de mantel van de draden . 2 draden werken niet en is eigenlijk voor een recordfunctie voor als de kabel aan een cass deck zit . als je nog kunt meten aan de stekker , dan zijn het wel 2 pennen allebei naast de middenpen . de male stekker voor je en middenpen boven naast de middenpen de 2 linker pennen .

Ik ga aan de gang. Heel erg bedankt πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
Deel: