Meldingen
Alles wissen

DSC950 en DSS 940 reviseren

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
572 Bekeken
(@audioleek)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Ik heb zojuist geregistreerd maar zag nergens een who's who of introductiethread staan, dus ik open maar gewoon zonder al te veel omhaal ๐Ÿ˜ฎ

Is er een forumgebruiker die de in de titel genoemde set kan reviseren? Ik doel dan met name op de DSC950, want de DSS'en zijn volgens mij nog in orde (hoewel ik me kan vergissen, een van de boxen kraakt soms bij hogere volumes). De set werkt goed met normaal gebruik, maar er zijn een paar puntjes:

- De DSC reageert soms niet op de afstandsbediening, met name bij aanpassen van het volume. Ik heb dat met zowel de originele a/b als met een universele getest. Het werkt gemiddeld maar 1 van de 10 pogingen;
- Het A-kanaal op de DSS940's is niet te gebruiken. Althans, een van de speakers laat dan een minder signaal horen. Ik omzeil dat door hem op B of C te zetten, maar volgens mij is dat niet optimaal.

Daarnaast weet ik niet precies hoe ik de set het beste kan gebruiken/opstellen. Voor standaardgebruik voldoet hij prima, maar ik vermoed dat er meer uit te halen is.

Alle hulp wordt gewaardeerd, en uiteraard betaal ik gewoon de gevraagde prijs (mits redelijk) voor een eventuele revisie.

Thanks in advance!


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik kan je wel helpen, zal je een PM sturen


   
BeantwoordenCiteren
(@jantjevisser)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 1
 

Ook ik heb een dsc950 setje, helemaal compleet.
Wat kleine dingetjes zelf gedaan:
de relais van de speakers vervangen mbv. service manual alhier!
tandwielen van de CD spelers vervangen;

Audioleek:
Ik heb - af en toe - hetzelfde probleem!
een van de twee setje speakers weigert mee te werken.
Soms alleen op kanaal B, soms helemaal niet. Af en toe denk ik dat het aan de bekabeling controller - speaker ligt.

Volumeknop weigert ook af en toe; lijkt ook hier af en toe met de bekabeling te maken te hebben richting speakers....

Maar het echte probleem is dat de helderheid van het display MINIMAAL is. Is dit nog te repareren door een DHZ-er of is er professionele hulp nodig?????

Laat me weten wat jouw ervaringen zijn !

Groets.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: