Meldingen
Alles wissen

FT980

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
547 Bekeken
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Hoi ik heb een Ft880 die het doet en de RDS versie de 980 die wel zenders zoekt maar niets vindt.

Enig idee waar ik moet zoeken?


   
Citeren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

Hallo Har,

Een zeer bekend probleem met geen kosten πŸ˜€ . Je moet alle trimmers even iets heen en weer verdraaien, wel goed onthouden waar ze stonden en dan werkt ie weer. Ik dacht dat de trimmers zilverkleurig waren.


   
BeantwoordenCiteren
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Bedankt voor de tip die zal ik onthouden. De oplossing was in dit geval nog simpeler: Er lag een Konnektor los.

Wel nog een andere vraag. Bij zoeken op de automaat vind ie nauwlijks zenders. Terwijl ze met de hand wel er zijn en te luisteren zijn.
Is die drempel ergens instelbaar, anders dan met scan high en/of wide?


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

Dat weet ik zo niet want de tuner staat op een van de grote stapels met apparaten. Ik heb hem gerepareerd en toen weggezet. Maar wat is de signaalsterkte van de zenders die je met de hand vindt?


   
BeantwoordenCiteren
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Bij hand afstemmen licht de signaalindicator op tot 2 stapjes. Op de distance met een draadantenne wel tot 6.

De antenne is ok omdat ie op de 880 wel tot 5-6 komt.

Is dat ergens een instelling van een trimmer oid?


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

Als ik je goed begrijp dan heb je dus voldoende signaal. Hoe de bediening en de instelmogelijkheden voor deze tuner zijn weet ik niet, ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing. Ik stuur je een PM met email adres, dan kan ik je het service doc mailen, daar zitten een aantal test modes in. Misschien kom je daar verder mee.


   
BeantwoordenCiteren
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

De test komt ie allemaal goed door. Zijn er nog ideeen?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: