Meldingen
Alles wissen

Heb twee 900er units gewisseld,mijn ESI Bus in de war?

30 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,183 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

hallo, heb dcc 900 en fc 930 eruit gegooid en dcc 951 en fc 950 erin, deze 2 apparaten doen een beetje "raar" namenlijk als ik de stroom aanzet,heb een extra schakelaar voor alle apparaten,dan loopt heel kort de dcc aan en de fc 950, bij het uitzetten ook, met de oude apparaten was dat niet, heeft het er iets mee tedoen dat je aan de achterkant de afstandsbediening NIET kunt uitschakelen? 😳
het valt op omdat het nooit geweest is.


   
Citeren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

De 900-reeks apparaten communiceren m.b.v. RC5 commando's over de ESI bus, o.a. bij actief worden/maken worden van een bron, maar niet bij uitschakelen (tenzij de DCC951 iets raars doet, daar heb ik nooit mee gewerkt)


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@RudiV wrote:

De 900-reeks apparaten communiceren m.b.v. RC5 commando's over de ESI bus, o.a. bij actief worden/maken worden van een bron, maar niet bij uitschakelen (tenzij de DCC951 iets raars doet, daar heb ik nooit mee gewerkt)

ze gaan als stroom aankomt kort aan,de dcc doet als of ie een dcc band erin heeft en wil gaan lopen,de fc950 gaat het lampje aan en gelijk weer uit,bij stroom weg doet de fc 950 drie tot vier keer het (rode ) lampje aan en uit. Heb nog eens nagekeken of alle kabeltjes goed zijn aangesloten...ja waren ze..dus..wie weet wat het kan zijn..of geeft het niet


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik heb het ook even geprobeerd, het is me niet helemaal duidelijk wat jij nu precies doet maar ik heb de apparaten ingeschakeld staan en vervolgens de stekker er in en er uit. er is geen ESI bus aangesloten.

De DCC951 begint met afspelen als hij spanning krijgt
De DCC900 doet niks gaat alleen aan (keuzeknopje staat ook in middenstand)
De FC950 idem als DCC900 en ook knopje in middenstand.

geen geknipper gezien.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  
Remi wrote:
hartelijk dank voor je antwoord, misschien was ik niet duidelijk genoeg daarom even een opstelling van mijn units: van boven naar beneden:
FP930,FT950,DCC951,DSC950(2 speakers aangesloten),cd 950 en fc950.
Zo: Ik stel alles uit,dan gaat bij de dcc dde lampjes aan(?) bij de fc 950 gaan de lampjes tenminste 3 keer aan(en uit).
Ik stel alles aan: knop gedrukt,begint de dcc951 "zijn loopwerk"in te schakelen alsof er een dcc cassette inzit(is niet zo!) en gaat dan in rust positie,de fc 950 licht op en gaat in rustpositie, dat deden mijn vorige units niet,die waren rustig.
misschien heeft het wat te doen met de dsc950?
Ik hoop niet dar er wat kapot gaat,of beter eruit nemen die nieuwe units?
deze hebben aan de achterkant GEEN schakelaar on de AB aftestellen!!!
En zjn met esi bus aangesloten.

   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

of het met je DSC te doen heeft weet ik niet.
je kan ook eens proberen wat er gebeurt als je per apparaat de bijbehorende netstekker eens in en uit het stopcontact haalt.
En dan kan je nog experimenteren met of zonder ESI verbinding.

De DCC951 ging bij mij wel afspelen (zat ook een tape in), weet zo even niet meer of dat nog in te stellen is, er is geen keuzeknopje voor zoals de 900 en het cassettedeck wel hebben.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@Remi wrote:

of het met je DSC te doen heeft weet ik niet.
je kan ook eens proberen wat er gebeurt als je per apparaat de bijbehorende netstekker eens in en uit het stopcontact haalt.
En dan kan je nog experimenteren met of zonder ESI verbinding.

De DCC951 ging bij mij wel afspelen (zat ook een tape in), weet zo even niet meer of dat nog in te stellen is, er is geen keuzeknopje voor zoals de 900 en het cassettedeck wel hebben.

hartelijk dank voor je antwoord,....maar ik kruip toch niet elke keer achter mijn 900er meubel om er een steekker uit te trekken,als de stekker eruit is dan...ja geen stroom dan doet ie dat niet..hoewel als ik alles uitzet....is er ook geen stroom en dan doet ie et wel("reststroom"?
hoort zich héél eigenaardig aan, weet niet verder probeer mOvieman te bereiken, in elk geval bedankt voor jullie antwoorden, het is altijd moeilijk als iemand iets schrijft wat ie heeft, in elk geval bedankt....mOvieman(bv.) meld je


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

kijk, staat bovenaan de trap in m'n hobbyhok. zo kan je er goed bij hoor πŸ˜›

maar ja het hok moest nog aangepakt worden en ik zette er ooit maar even één dingetje neer van Philips om het even kwijt te zijn...en nu kan ik geen poot meer verzetten, wat een weelde πŸ™„ πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@Remi wrote:

maar ja het hok moest nog aangepakt worden en ik zette er ooit maar even één dingetje neer van Philips om het even kwijt te zijn...en nu kan ik geen poot meer verzetten, wat een weelde πŸ™„ πŸ˜‰

ik heb het geluk een eigen kamer te hebben,maar dit spulletje staat in de woonkamer, en ik kom er "zo" niet meer aan, moet ik alles naar voren trekken,als je begrijpt wat ik bedoel,, de volgende keer dan bouw ik alles in mijn kamer en 2 speakers naar de woonkamer,zo simpel kan simpel zijn, maar daar heb ik nu niets aan.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Niks aan de hand Cyberjan...

Het is heel normaal dat sommige apparaten zich zelf (zoals dat heet) "initialiseren" als ze spanning krijgen. Dat doen de tapedecks, de DCC's en de CD-spelers uit de 900 serie bijna allemaal, bij mij ook trouwens, dus geen paniek...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

@Remi wrote:

kijk, staat bovenaan de trap in m'n hobbyhok. zo kan je er goed bij hoor πŸ˜›

Misschien is het slim om die jpeg van 600kB even opnieuw te comprimeren tot iets van pakumbeet maximaal 50kB of zo. En/of een url te geven naar de hires versie.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@pe1dna wrote:

@Remi wrote:

kijk, staat bovenaan de trap in m'n hobbyhok. zo kan je er goed bij hoor πŸ˜›

Misschien is het slim om die jpeg van 600kB even opnieuw te comprimeren tot iets van pakumbeet maximaal 50kB of zo. En/of een url te geven naar de hires versie.

hallo en hoe kan IK dat doen, heb ik er niet ingezet,kan ik dus ook niet verwijderen. 😳


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@Cyberjan wrote:

hallo en hoe kan IK dat doen, heb ik er niet ingezet,kan ik dus ook niet verwijderen. 😳

Daar moet je admin voor zijn πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ja wrijf het er maar lekker even in hè Herman. 😯

P.S.: is-ie al een meter hoog Cyberjan? 😈 Ik zit nu zowat op 1,5 meter boven NAP. πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Ja wrijf het er maar lekker even in hè Herman. 😯

P.S.: is-ie al een meter hoog Cyberjan? 😈 Ik zit nu zowat op 1,5 meter boven NAP. πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰

bij mij in de woonkamer 1meter, op zolder 2 verhuiskartons vol in de kast 1 unit en naast de pc 3units 😳 het is een zooitje maar...
you only live twice of heb ik wat verkeerd begrepen.. πŸ™„
ben blij als ik weer wat naar mOvieman kan brengen: C..... IΒ΄m coming πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: