Meldingen
Alles wissen

wat is het verschil tussen dcc900 en marantz dd82 en dd92?

13 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
896 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

hallo, ik heb dcc 900 die is naar techn,gegevens BxHxD 435x140x300mm en 9kg,
de 951 vind de gebruiker geen gegevens,
de Marantz dd82 is 420x132x344 en 8,2kg(zegt het boekje) en nu komt Β΄t
de Marantz dd92 is 454x132x344 en 13kg .(zegt het boekje).
Waarom is de dcc 900 zwaarder als de dd82 en wat is technisch anders in de dd82 en92,dat hout aan de zijkant kan niet alleen het gewicht uitmaken van 5 kg
Ik dacht dat de Marantz een uitgesorteerde-spreek betere dcc was, maar waarom lichter(dd82) en waarom 5,2kg zwaarder(dd92).


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

geen idee, maar misschien heeft de ene een gegoten chassis en de andere niet?

Er is ook een FA960 die 2x zo veel weegt als normaal en geen mens weet waarom


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

die marantz waren niet alleen om de naam zo duur,daar moet nog iets anders zijn,
in elk geval bedankt voor je antwoord


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

De marantz dcc's hebben in ieder geval al dac7's d/a converters. De dd92 heeft een verkoperd chassis en zamac zijpanelen ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Zamak). Zamac is zwaar, het is geen hout. Verder hebben de marantz dcc spelers speciaal geselecteerde componenten.
Zie bv de 1993-1994 brochure hier: http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Brochures


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Jaaa mooi spul, ik heb hier nog een CD 85 staan, echt een speler met klasse uitstraling πŸ˜‰ Houten zijkanten, maar dan donker niet zoals de oude philips apparaten.

Ook 10 kilo zwaar. Eigenlijk hou ik het bij Philips maar dit ding is toch wel een snoepie eigenlijk. Zit de Silver Crown in en eigenlijk dus een 880 zonder het grote display en de volumeregeling. Wat opvalt is idd de speciale elcos en het main bord is helemaal vertind, dat zie je eigenlijk alleen in professionele apparaten.

Die marantz dingen zijn wel met philips componeneten, maar net weer effe wat mooier gemaakt. Ik heb ook cd 72MkII, daar zit de dac7 in.
Toch vind ik die oudere dac mooier, vooral op de modernere cd's, want die sturen ze te hard uit, en op een of andere manier rondt zo'n ouwe dac dat een beetje af zodat het weer redelijk klinkt.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@tda wrote:

De marantz dcc's hebben in ieder geval al dac7's d/a converters. De dd92 heeft een verkoperd chassis en zamac zijpanelen ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Zamak). Zamac is zwaar, het is geen hout. Verder hebben de marantz dcc spelers speciaal geselecteerde componenten.
Zie bv de 1993-1994 brochure hier: http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Brochures

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord, weet je misschien ook nog hoeveel er gemaakt zijn ongeveer van de dd82 en 92?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Nee dat niet, maar volgens mij is het aantal niet gelimiteerd ofzo.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@tda wrote:

Nee dat niet, maar volgens mij is het aantal niet gelimiteerd ofzo.

heel hartelijk bedankt voor je antwoord,
ik heb gehoord,of het waar is weet ik niet, daarom als voorbeeld:
10000 dcc 900 uitsorteeren
1%= 100= dd82 van deze 100 ....
1% uitgesorteerd= 1 = dd92,
of dat waar is weet ik niet,heb ik gehoord, maar ja aan ieder gerucht is altijd een beetje waarheid .
misschien ook daarom dat je die dinge nooit ziet , ik heb er een over de veiling van "hoest" Eb.y"hoest" engeland gekocht....ben benieuwd hoe die er uit ziet, naar de beschrijving in onberispelijke ...staat..alleen vier afdrukken van pootjes erboven op... nou ja zodra die hier is laat ik het weten.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er minder dd92's dan dd82's gemaakt zijn, en weer minder dd82's dan dcc900/dcc951's. De dd92 was simpelweg duurder. Van duurdere types wordt meestal minder gemaakt.
Gefeliciteerd met je aankoop, op m'n site staan verder nog wat technische gegevens over de dd92: http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Various&strType=Marantzdd92 πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Remi wrote:

geen idee, maar misschien heeft de ene een gegoten chassis en de andere niet?

Er is ook een FA960 die 2x zo veel weegt als normaal en geen mens weet waarom

Dat kan heel goed. Ik heb gehoord dat de alle eerste FA960 (cd960) die naar recensisten werden gestuurd oa meer capicitors hadden dan de oorspronkelijke productiemodellen. Die 1e modellen hebben dan ook betere specificaties... πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 JaBe
(@jabe)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
 

Volgens mij heeft de DCC 900 alleen de SAA 7350 als DAC en niet i.c.m. de TDA 1547. De beide Marantzen hebben wel de SAA 7350 - TDA 1547 combinatie (DAC 7). Philips maakt meestal gebruik van de goedkopere LM 833 i.p.v. de NJM 5132 als uitgangsversterkers.

De DCC 951 heeft de TDA 1305 als DAC en de LM 833 als uitgangsversterkers.


   
BeantwoordenCiteren
(@rsq8p)
Reputable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 305
 

De DCC92 heeft toch ook een diff-mode tda1547 config?

De CD-85 is een speciale machine: is gelijkstroomgeschakeld aan de uitgang. Erg mooie speler.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@RSQ8P wrote:

De DCC92 heeft toch ook een diff-mode tda1547 config?

De CD-85 is een speciale machine: is gelijkstroomgeschakeld aan de uitgang. Erg mooie speler.

Ik dacht altijd dat de dd92 2xtda1547 aan boord had. Maar hier werd me anders verteld?

Ik heb wel inside pics van de DD82, daarop kun je zien dat er 1 tda1547 in zit, op een insteekkaart. Lekker modulair opgebouwd dus, kan maar zo dat de dd92 een andere insteekkaart met 2 tda1547's heeft....

Marantz dd82:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Marantz&strType=MarantzDD82


   
BeantwoordenCiteren
Deel: