Meldingen
Alles wissen

Onderhoud DAT850/880

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
549 Bekeken
(@marcmons)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Hallo freaks,

Sinds deze week ben ik via MP in het gelukkige bezit van een DAT850 gekomen voor een paar tientjes. Voor zover ik kan beoordelen is alles in prima staat zowel optisch (heel mooi) als technisch - tenminste alles werkt - hij speelt de tapes prima af met een mooi zuiver geluid. Absoluut een eerlijk apparaat. Nu vraag ik mij af hoe je zo'n tape-apparaat onderhoudt m.b.t. koppen etc. Bestaan er reiningings DAT-tapes o.i.d.? Ik meen ze vroeger ooit eens gezien te hebben, maar na jaren is dit spul natuurlijk nergens meer te krijgen. Nergens op het web of hier heb ik daar iets over gevonden. Hoe doen jullie, andere DAT-gebruikers dit? Ik ben een leek en gebruiker, absoluut dus geen techneut en durf al helemaal niet iets inwendig te doen. Dus ik zou blij zijn met een goede tip.

Twee jaren geleden ook via MP een DAT880 verworven, idem voor een paar tientjes. Ook in prima optische staat - verlichting en display o.k, maar zodra ik de lade met tape sluit, opent hij steeds weer uit zichzelf. Het lijkt alsof deze DAT880 de DAT tapes niet wil "inlezen" en ze daarom niet accepteert. Erg jammer natuurlijk. Het kan niet aan de tapes liggen, want de 850 accepteert de tapes wel. Kan het ook hier iets met vervuiling te doen hebben? Gezien de "zeldzaamheid" van deze DAT880 zou het fantastisch zijn deze weer aan de gang te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden. PS: ik ben helemaal nieuw op dit forum en bezit/gebruik al jaren FT980 (2x), DFA888, CD850 (2x), FC880 (2x) en FC870 (2x), CDC875, FT880, en sind kort de DAT850 en DAT880 en aanvullend nog FR675, DCC600 en DCC730
Groetjes Marc.


   
Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562