Meldingen
Alles wissen

Philips FR931 display wordt alsmaar zwakker.

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
817 Bekeken
 mio
(@mio)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een FR931 receiver. Ik heb 't ding alweer 15 jaar in m'n huiskamer staan en ik moet zeggen dat ik og steeds zeer tevreden ben me het apparaat.

Nu heb ik laatst een mediabox aan m'n stereo toren toegevoegd. Kort daarna ontdekte ik dat het display van mijn FR931 wel heel erg weinig licht gaf. Het is zelf zo erg dat ik 't display overdag nauwelijks nog kan lezen.

Ik heb het vermoeden dat het minder licht geven van het display al jaren aan de ang is en dat het nu pas irritant begint te worden.

Nu mijn vraag: wat kan ik doen om het display in mijn FR931 meer licht te laten geven?

Elk advies is welkom.

b.v.d.

Mio


   
Citeren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
 

Wat je kunt bekijken is of de display nog genoeg voeding krijgt. En of de voedingsspanning constant blijft.

Maar helaas verouderen dit soort displays, daar is denk ik niet veel aan te doen. Je kunt natuurlijk het voedingsvoltage opschroeven, maar dat lijkt me een redelijk tijdelijke oplossing.


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

je zou eens even tegen de voorplaat van de 931 kunnen tikken als hij aanstaat
als hij dan feller word of uitvalt staat het display los in zijn soldering

dat heb ik met de FR951 gehad
even opnieuw solderen en hij is weer goed


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

glaasje aan de binnenkant schoonmaken helpt ook een (klein) beetje


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

ook wil een minder dik kleurfilter wel schelen in lichtopbrengst , dat icm de genoemde schoonmaakbeurt van het display en je hebt er best wat licht weer inzitten .


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

de dikte van het glaasje kan je niets aan veranderen, ik ben bang dat het toch slijtage van het display is waardoor er minder lichtopbrengst is dan vroeger


   
BeantwoordenCiteren
Deel: