Meldingen
Alles wissen

reparatie CD950

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
527 Bekeken
(@spons6)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Ik ben na ontvangst van een handleiding met het herstellen van mijn CD950 begonnen. Ik heb een servicetestprogramma gedraaid en krijg dan afwisselend in mijn display: SRV S05 en US P138. Ga ik verder met de test krijg ik de melding ER03 hetgeen radial error betekent.
Is er iemand die enige herkenning bij deze meldingen heeft?


   
Citeren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

> SRV S05 en US P138

Dat zijn de identificaties van de firmwares in de "servo"- en "user"- micro-processoren. Geen foutmeldingen dus.

> Ga ik verder met de test krijg ik de melding ER03 hetgeen radial error betekent.

Je krijgt geen ER02, dus het focusseren van de laser lukt blijkbaar - daarbij wordt nagegaan of het TL (track loss) signaal optreedt (dat is de bedoeling), en dat lukt dus.

ER03: Als ik me goed herinner wordt in de volgende fase het 'punt van minimale excentriciteit' gezocht, met draaiende CD en de arm helemaal naar binnen door meting van de faserelatie tussen de TL- en RE (radial error).


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ralphies heeft enige tijd geleden het Service Manual van de CD950 beschikbaar gesteld. Als je hem een heel aardige PM stuurt, zet-ie 'm je misschien wel op de mail. Succes.

Ik vermoed dat je de 2 potmetertjes die zorg dragen voor de perfecte afstelling van de laser eventjes opnieuw moet instellen. Hoe je dat moet doen en welke waardes ze moeten hebben, staat in het Service Manual beschreven.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja was aardig genoeg het mailtje dus ik heb wat verzonden vandaag πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
Deel: