Meldingen
Alles wissen

Verschillen AD10650/W8 en een AD1065/W4 woofers.

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
740 Bekeken
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Zoals ik al in de topic gezocht had vermeld heb ik op koninginnedag een stel Philips AH494's gekocht waar van 1 box een verkeerde en ook nog kapotte woofer had.(was bij mij bekend bij aanschaf)Nu hoort er officieel een AD10650/W8 woofer in die 494's te zitten die ook in de goede box zit.Ik had zelf nog een stuk of 5 nieuwe AD1065/W4 woofers in folie liggen.Maar wat zijn de verschillen tussen de orginele AD10650/W8 en de AD1065/W4 die ik nog liggen heb?Ze zijn allebei 25cm en de orginele is 8 ohm en de andere 4 ohm.Wie kan mij helpen??

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

1065 is de voorganger van de 10650

Ik kan de volgende gegevens vinden

F-res= 20Hz
PHC (zonder filter in 35 liter drukbox) = 30 W
Het rendement is ca 89 dB/W/m

Het databoek uit 1978 zegt verder over de 10650 enkel dat die een PHC van 60Watt heeft (50 liter) en een operating power van 8W
Dat zou betekenen dat het rendement 87 dB/W/m is

Dat betekent dat je het filter zal moeten aanpassen en dat je woofer veel te hard zal gaan tov de rest. Want hij is al gevoeliger, en dan ook nog eens naar 4 ohm ipv 8.

In de praktijk is het geen goeie oplossing, tenzij je alle units en het filter vervangt maar dan maak je een nieuwe speaker.

Je kunt het beste naar een 10 inch 8 ohm woofer zoeken, hoeft niet eens perse Philips te zijn maar eentje die vergelijkbaar is qua vermogen en gevoeligheid.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Zapper,

Ik moet dus 2 woofers vinden(om eventueel klankverschil op te heffen)van 10 inch en 8ohm.Maar hoeveel watt moet hij zijn en hoe hoog rendement??En welk frequentie bereik??

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
 gino
(@gino)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
 

Hallo,

Na een zoekactie kwam ik op dit forum terecht en heb me daar ook meteen op aangemeld.

Zo´n een Woofer is onlangs defect gegaan in een philips speakerset (22RH497) van mijn vader.
Volgens de specificaties gaat het hier om een 10-inch (=ongeveer 25 cm) 4 ohm speaker.

Hebben jullie er daar nog een van over voor de verkoop?
Dat zou heel fijn zijn want ze zijn erg moeilijk te vinden.

Grtjes,
Gino.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Hallo Gino,

Welkom op het forum.

Wat is er precies defect aan de woofer? soms loont het om te proberen deze te herstellen tenzij de spoel is doorgebrand...


   
BeantwoordenCiteren
 gino
(@gino)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
 

Hallo André,

De spoel is inderdaad doorgebrand meldde mijn vader me.
Hij heeft een tijdje terug de speakerdraden op de conus ook al eens opnieuw gesoldeerd omdat er eentje los was.

Nu hij weer gesneuveld is wil hij liever een (het liefst ongebruikte) orginele speaker plaatsen.

Weet jij iemand?

Grtjes,
Gino.


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
 

Beetje laat misschien, maar toevallig vond ik bij het opruimen van mijn lokaal een DATA HANDBOOK Loudspeakers van Philips van september 1983.

Hierin staan niet alleen technische gegevens, maar ook grafieken. (karakteristieken), een conversion list enz.

Het hele boekje scannen is geen optie (ongeveer 375 pagina's) maar wanneer het om een enkele speaker gaat wil ik dat wel scannen en beschikbaar stellen.

Volgens dit boekje is de AD10650/W8 een WOOFER en de AD1065/M een FULL RANGE speaker.

De resonantie frequentie van de 10650 is 26/27 Hz. en van de 1065/M 55 Hz.

Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel....

HOB


   
BeantwoordenCiteren
 gino
(@gino)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
 

Hallo,

Nog bedankt voor de info.
Mijn vader heeft inmiddels een andere speaker geplaatst.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

groet.
Gino.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: