Meldingen
Alles wissen

541 vloerstaand.

32 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,921 Bekeken
(@esgigt)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
 

@victorstar wrote:

esgigt, jaaaaaaaaa dipoolstralers.

van dittum bedoel je :

.......

maar dat is weer een ander verhaal.

ik heb ook geen idee of mfb te combineren is met een open kast. in ieder geval wordt de kast zo groot, dat mfb overbodig is. ?????

ik heb ze nog eens aan alle kanten bekeken, maar ik kan niets van phillips aan deze luidsprekers vinden. daarom heb ik ze ook niet op het forum gezet.

of het moeten de schroefjes met phillips kruiskop zijn. πŸ˜†

victorstar.

In een open kast hoeftmogelijk het MFB circuit minder te doen. Minder correctie betekent meestal een beter geluid.

Je kunt dan bijvoorbeeld de MFB woofer combineren met een goede conus-mid (yammie) en twee goede tweeters, waarvn er een naar voren en de ander in tegenfase naar achteren straalt. Ook een aantal kleine mid-hoog speakertjes van goede kwaliteit is mogelijk(scheelt een wisselfilter).


   
BeantwoordenCiteren
(@victorstar)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 138
Topic starter  

tijdens het bouwen van de 541 vloerstaand, was ik al van plan om de boxen een keer te beluisteren wanneer ze plat tegen de muur staan.

op een of andere manier is het er niet van gekomen, maar vorige week heb ik de grondplaten er vanaf gehaald en ze tegen de wand gezet.

voorkant box is dan 16 cm. voor wand.

deze opstelling geeft ( zoals verwacht ) een ander geluidsbeeld. niet meteen slecht, maar alles wordt wat diffuser, " wolliger " en minder
transparant.

na enig, naar voren en naar achteren schuiven, vind ik 30 cm. de minimale afstand van voorkant box tot voorkant muur.

dat betekend dus dat mijn bureautje nog 10 cm. verder van de muur moet staan.

victorstar.

ps. nu ik met mijn gok bijna boven op de luidsprekers zit. klinkt het eigenlijk best wel mooi, wanneer ik een cd'tje via de computer en de 270 voorversterker draai.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: