Oude 10100W8 woofer...
 
Meldingen
Alles wissen

Oude 10100W8 woofers gekregen

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
655 Bekeken
(@jooch)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Hallo mensen,

Ik heb onlangs een tweetal AD/10100W8 woofers gekregen van een goede vriend. Hij wist waarschijnlijk zelf niet wat hij weg gaf aan mij, want gratis is wel erg weinig voor 2 van deze leuke luidsprekers.

Afijn nou wil ik hier weer luidsprekers van maken, maar ik heb eerst nog wat vragen omtrend het MFB verhaal.

Ik had toevallig nog een oude luidsprekerkast staan met een inhoud van 33L (komt mooi in de buurt van het aanbevolen volume). Ik heb 1 van de woofers hier even ingebouwd.
Nadat ik deze op een autoversterker (MOSFET) had aangesloten klonk deze al erg goed, echter heb ik begrepen van diverse artikels dat er een correctie schakeling nodig is. Daarna heb ik hem ook nog even op een oude sony versterker (jaren 70) aangesloten gehad, toen klonk hij erg leeg als ik het zo mag noemen.

Nu is mij dus onduidelijk of het correctie filter nou ook nodig is of dat versterkers tegenwoordig zelf al dat soort filters ingebouwd hebben, gezien het verschil in geluid.

[%sig%]

Bericht bewerkt (08-02-2004 23:21)


   
Citeren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

De AD10100W8 woofers zijn zonder ingebouwde versnellingsopnemer. Zonder aanpassingen zijn ze dus niet te gebruiken als MFB-woofer, echter alleen als passieve woofer zoals je al gedaan hebt.
Zelf heb ik ze in de 'standaard' 35L kast ingebouwd (heb het ADK3540 pakket). Alleen de gesloten kast omgebouwd tot basreflex, klinkt nog steeds goed.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@jooch)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Ah das erg jammer, maar het zijn idd geen verkeerde speakers. Echter de parameters die op de site vermeld zijn kun je nog niet echt mee aan de slag.
Heeft iemand toevallig de luidspreker parameters laten onderzoeken? Zo niet dan ben ik wel bereid dit te doen.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Ik heb alleen de gegevens van Philips welke in de databoeken staan. Buiten de op de site vermelde parameters staat daar nog dat het ideale volume 35L is. (Hij is wel te gebruiken met 40L, maar dan voegt Philips er twee midden en twee hoge tonen luidsprekers aan toe ipv ieder maar 1 in de 35L kast).
de Thieme en Small parameters zijn mij (nog) niet bekend.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@jooch)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

ok, dan laat ik denk ik maar eens de speakers testen. ik zal hier van de week nog even de data posten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@hanna12)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 33
 

I have two AD10100/W8 mounted in a 27 liter ported box and they reproduce some wonderful tones.

Here are the T/S parameters that I have measured
Sd=315
Vas=66,4
Qms=1,28
Qes=0,39
Qts=0,3
Re=6,9
Le=1,0
Mms=41,3
Rms=7,28
Fs=35,8
BL=12,85


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Hanna,

You keep surprising me because you seem to understand dutch each time !
Super ! (my swedish is "inte bra" as your dutch)

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: