Meldingen
Alles wissen

22 rh 541 / 544

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
663 Bekeken
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

hoi ben nog steets op zoek naar iemand in de buurt van r.dam die de boxen voor mij wil na kijken (tegen betaling) heb ze intussen wel in huis en alle 4 de boxen doen het . bij een is de 5 polige plug niet helemaal lekker ook daarom wil ik ze graag na laten kijken voor ik ze aansluit ben er ook nog niet helemaal achter HOE ik ze moet aansluiten maar dat komt wel (hoop ik) groeten leo


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Voor alle reparaties kun je een mail sturen naar service -add- mfbfreaks.nl

Maar ik zal je een pm sturen.


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

herman een mailtje sturen ivm het nakijken van de mfb sets gaat niet want mijn outlook express werkt niet heb je evt een hotmail adres of een tel no groeten leo


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

hallo . even de stand van zaken op dit moment . aangesloten staan een set 544 en een set 532 beiden nagekeken door herman .ik vind de bas van de 544 te veel van goede en het hoog wat te min de bas op de versterker staat op 0 en dan nog komt er best nog wel een stevige bas uit de 544 maar uit de 532 te weinig het hoog van de 532 is duidelijker scheller dan van de 544 maar dat wist ik al maar is goed te regelen en daar kan ik goed mee leven al met al nog niet voor de volle 100% tevreden er staat bij herman nog een set 532 voor reperatie met andere tweeters klinkt toch weer anders die gaan mogelijk de 544 vervangen dus we zijn er noch mee bezig groeten leo


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

dat was een hele lange zin πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

hallo . nu ong 5 mnd later de set 544 vervangen voor een set 532 , klinkt naar mijn smaak een stuk beter. minder boemerig. wat meer detail en wat frisser hoog al met al dik tevreden. maar toch nog een vraag ! het staat nu aangesloten met luidspreker kabels op de luidspreker uit gangen van mijn onkyo tx sr 700 daar zit ook een pre amp aansluiting op.als ik dit zou veranderen in met coax op de pre amp aansluiting aansluiten .zou dit ten goede komen van de geluids kwaliteit ( hoorbaar ) of maakt het niets uit .het is bij mij vrij veel werk (plinten eraf ) dus aleen zinvol als het noch beter gaat klinken .zo ja maakt de kwaliteit van de gebruikte coax kabel dan noch wat uit ......wacht jullie reacties af . groeten leo


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

voor mijn gevoel zou ik liever de pre amp aansluiting kiezen.
naast dat de signaalweg weer iets korter is, is het wat onnodig om het signaal eerst te versterken en dan in de MFB box weer te verzwakken om vervolgens dit signaal weer te versterken.

Maar of het hoorbaar beter wordt? ik denk het niet direct


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

hallo . ga de 4 x 532 aansluiten op de pre amp aansluiting van mijn onkyo tx sr 700 .ga COAX kabel gebruiken ( dat was het advies ) maar maak het nog wat uit wat voor coax 50 ohm.....75 ohm....100 ohm huis tuin en keuken kwaliteit of prof kwaliteit ?????????????????? grtn leo


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Ik zou geen coax nemen, je kan beter gewoon signaaldraad kopen.
(microfoonkabel o.i.d.)
Coax is meer voor antennesignalen.


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

nou raak ik een beetje de weg kwijt . moet ik nou coax kabel of signaal draad gebruiken . de een zegt dit de ander zegt dat .COAX OF SIGNAAL DRAAD roept u maar .grtn leo


   
BeantwoordenCiteren
(@glennos)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 64
 

Als je de Pre-out wilt gebruiken van je onkyo (wat te prefereren is boven de normale luidsprekeruitgangen) moet je niet voor COAX gaan maar voor gewone (RCA) tulpkabels:

neem wel iets zwaardere kwaliteit als de afgebeelde spaghetti πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Het zit zo:

Eigenlijk is dat allemaal coax.
je hebt heel veel soorten coaxiale kabel, voor audio, voor video, voor tv, voor satelliet, voor zenders etc...

Deze kabels als op de foto hierboven is typisch voor in een audio-installatie. Echter, deze kabel is er ook in kwaliteiten. De normale kwaliteit zit op zo'n 200pF per meter. Ga je dan een hele lange kabel trekken, bijv 10meter naar je MFB box, dan zet je in feite 2nF capaciteit over je signaal. Als je bedenkt dat preamp-uitgangen/ingangen rond de enkele kiloohm impedantie hebben, ga je hierdoor hoog verliezen.

Pak je dunne videokabel, zoals Tasker RGB75, dan heb je maar zo'n 65pF per meter. Die kabel is niet goedkoop, maar heeft een zeer goede afscherming. Bij een speciaalzaak zal die tot 1 euro per meter kosten. verder heb je nog 2 tulp pluggen per kabel nodig, en je moet dan zelf solderen. beste kun je een vergulde tulp=plug nemen, die zijn er ook in goedkopere uitvoeringen. En dan maak je je kabel mooi zelf, op lengte, goed gesoldeerd, dat werkt het beste.

Een gekochte kabel werkt ook en als je geluk hebt en je preamp uit is vrij laagohmig, dan kun je het verlies van hoog opheffen door een afsluiter op de mfb-box (op de uitgang) te zetten. Dat is een tulp stekker met een weerstand erin. Je moet even kijken wat ze bij je onkyo specificeren als uitgangsimpedantie van de pre-out. Is dat 1k-ohm dan zet je 1k weerstand in je afsluiter. Lager is nog beter als de uitgang dat trekt.


   
BeantwoordenCiteren
(@hiltihome)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
 

Hi,

Video cable is very well usable for audio.

I do recommend RG58, or RG59.

It is highly shielded, has a low capacity and is commonly available.

At Euro 1.-/m it's much cheaper, than overpriced quality audio cables, although it outperforms most of them.

RG58/59 fits most cinch connectors, accept the cheap plastic ones.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

I prefer thinner cable, more flexible than RG58, like RGB75.


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

ik ben eruit .het word toch coax .en ik zit er ook over na te denken om de 5 polige din aansl. te vervangen door tulp . maar ik moet een keertje zo,n deurtje openmaken even kijken hoe het zit , maar ik denk dat ik daar wel uitkomt grtn leo


   
BeantwoordenCiteren
Deel: