Meldingen
Alles wissen

22rh 541 /544

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
534 Bekeken
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

hallo .ik ben nieuw op dit forum en ik zeg het maar gelijk heb geen verstand van electronica . weet wat een condensator en een weerstand is en daar heb je ook alles mee gehad . weet wel wat mfb boxen zijn . had iemand in de familie.20 jaar geleden maar heb wel onthouden hoe ze klonken. ik gaat zaterdag 2 setjes mfb boxen ophalen de 541 en de 544 nou is mijn vraag kan ik die gewoon op mijn onkyo receiver (dolby surr ) aansluiten op de speaker uitgangen. in het boekje staat dat de speakers tussen de 6 en de 16 ohm moeten zijn ik wil de 544 als front en de 541 als rear gaan gebruiken maar of dit allemaal gaat werken weet ik niet. bestaat er zoiets als een service/onderhouds beurt voor de boxen weet niet precies in welke staat de boxen zijn en zo ja waar kan ik dan terecht en wat zijn de evt kosten en tot slot hoe gaat ik de speakers aansluiten ivm dat 5 polige gedoe of ben ik te hard van stapel gelopen en zit ik dadelijk met 2 sets mfb boxen in mijn maag groeten leo de groot


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hoi Leo

Je kunt terecht bij Herman lijkt me ;). Aansluiten op een eindversterker is mogelijk met speciale verloopkabels.

Surround met mfb heb ik 2 jaar geleden een demo van gegeven op de meeting. Dat gaat echt wel ;). Hoe los je de center op? passief? (kan wel)

Je kunt ook eens kijken of jouw surround versterker pre-outs heeft. Dat is het onversterkte surround signaal. Niet alle versterkers hebben dat, maar als dat erop zit dan is het simpeler.

meestal zit er alleen een pre-out op voor LFE, maar als je ook de front/rear hebt..


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

hallo . heb van de week al gereageerd schijnt wat fout te zijn gegaan ok dan . wie is herman en hoe kom ik in contact met hem. mijn bedoeling is dat mijn center (kef 10c) en mijn subw gewoon te blijven gebruiken .op de onkyo zit trouwens wel een pre out op wat het ook inhoud?? mijn bedoeling is eigenlijk mijn front + rear speakers (tannoy + mission ) te vervangen door de 541 en de 544 dus gewoon op de bestaande speaker kabels daar zit dus geen stekker aan gewoon kaal koperdraad en dat gaat dus niet passen daar moet ik iets voor hebben tevens zoek ik een adres om de boxen te laten na kijken (service beurt -afregelen )groeten leo


   
BeantwoordenCiteren
(@leo-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 12
Topic starter  

nou is het dus goed gegaan gr leo


   
BeantwoordenCiteren
Deel: