Meldingen
Alles wissen

532 facelift

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
472 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Beste mensen,

Ik ben vandaag druk in de weer geweest om een stel 532's weer in ere te herstellen... zie de News pagina of de sectie Jullie MFB's (onderaan) voor info en foto's...

Groeten!

[%sig%]


   
Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Mooi spul he van Philips !

Ik zie dat je een plaat hebt aan de voorkant, is dat nou ook hout of kunststof? Volgens mij bestaan er ook 2 soorten woofers, 1 met een dikkere rubber rand en een kleinere stofkap.

goed werk Thomas, nou nog ff de elektronica en dan blazen maar ! Mocht je er niet uitkomen, Herman heeft nog wat vergelijkings materiaal op voorraad, dus dat komt wel goed.

Dre

(4x532 :-))

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

en ehhh wat heb je aan de electronica gedaan, speelt alles ?


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Dré,

Welke "plaat" aan de voorkant bedoel je? Die plaat waar het metalen front op zit gelijmd? Dat is inderdaad kunststof, hetzelfde materiaal waar de fronten van sommige 541 en 544 van zijn gemaakt. Echter, het kan zijn dat deze frontjes bij andere modellen 532, net als bij andere 541/544, van hardboard zijn. Dit is bij mij (gelukkig) niet het geval! Om exact te zijn: het gaat hier om de 22rh532/10z

Herman:

Deze 532's zijn de "zorgenkindjes" waarover ik al eerder vragen stelde in het forum. Een van beide heeft dus de defecte driestanden schakelaar (nu provisorisch opgelost, maar niet mooi! Daarnaast is dit tevens ook de box die spontaan uitvalt, en waar ik in eerste instantie mijn vraagtekens had bij die loeihete stookweerstand.

De andere box is het exemplaar bji wie de bas niet werkt. Ik zit te denken om hem eens mee te nemen naar mijn stageplaats, alwaar we een mooie werkplaats hebben plus veel tijd om te knutselen. Ik heb echter al heel wat privé projecten meegesleept naar het werk, dus zal het toch eerst maar even vragen πŸ™‚

Groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Mooie reportage!
Ik denk dat je die blank geschuurde frontjes wel moet behandelen tegen de inwerking van vocht / zuurstof, anders wordt dat alu erg lelijk na een tijdje. Als je het net gepoetst hebt is het mooi, maar na een paar dagen / weken....


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Joop,

Hmm dat is misschien wel een idee... al is het maar met een spuitbus vernis erover ofzo.... Moet ik ze natuurlijk wel even helemaal loshalen, anders spuit ik dat hele doek dicht met vernis.... Goed idee wel!

Groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@roelofsz)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 16
 

Ziet er zeker goed uit. Hoe kan je die frontjes weer vast zetten aan de plaat die er onder zit? En....hoe krijg ik het hele geheel weer goed op de speaker? De oude bevestiging is er bij mij af......


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

hoi Roelofsz,

Ik wilde sowieso het metaal opnieuw aan de frontjes lijmen, denk dat dat met transparante lijm het beste gaat, misschien hobbylijm of kunststoflijm. Andere tips zijn altijd welkom.
Nu ik de frontjes voor de zekerheid toch even wil vernissen, moeten ze er eerst helemaal af, anders spuit ik het doek dicht met vernis.

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Hoe gaan ze eigenlijk los? bij mij trilt eentje bij lekker volle bas, ik dorst eigenlijk het niet te scheiden wegens het krom gaan van het raster. Tips?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Thomas,

Zou je eens een paar close ups kunnen maken van de 532 woofers? Er zit een dikkere rubber rand aan !

Dre

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

andre:

Voor die foto's: check je mail!

Over dat losgaan/losmaken van de frontjes: Het losgaan gebeurt (verergert) bij mij meestal als ik het gehele frontje (onvoorzichtig) van een box wil afhalen. Je probeert dan met je vingers achter het metaal te grijpen en het frontje van de box af te halen, maar dan trek je het metaal van de fontplaat af, terwijl de rest stevig blijft zitten. Handig!

Het losmaken is volgens mij vrij eenvoudig, als je van de achterkant van het frontje door de openingen van de speakers drukt. Dit in combinatie met voorzichtig en gelijkmatig lostrekken van de voorkant moet wel lukken denk ik. Nooit een schroevendraaier eronder zetten, want dat geeft scherpe vouwen in het metaal, die je niet meer weg krijgt!

Groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: