Meldingen
Alles wissen

Foutje in de catalogus van 1975

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
536 Bekeken
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
Topic starter  

Erg leuk dat deze op de site staat, maar er staat volgens mij een foutje in. Op pagina 5 (rechtsboven) is volgens mij de 561 afgebeeld en wordt op dezelfde pagina de 551 beschreven.

De 551/561 heeft ook op deze site al voor verwarring gezorgd, maar heeft volgens mij niet een MFB aansluiting.

Er is ook een 561 waarbij het onderste deel van de voorkant weer aluminium kleurig is.

Daar hoort dan behalve de tuner ook de 209 platenspeler en de 2520 cass. recorder naast te staan. Je krijgt dan 1 mooie lange lijn. (Al-zwart-Al)

Ik heb ook nog een andere catalogus van Philips, maar weet niet zeker van welk jaar deze is. Ik denk zelf 1976/77 en deze staat in ieder geval nog niet op de site. Mijn catalogus is niet volledig, er missen een aantal voorbladen maar als er belangstelling voor is wil ik deze best scannen.
Er staat in ieder geval de 400 serie van MFB in.

Groeten,

Hilbrand Boorsma

[%sig%]


   
Citeren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

Hoi
ikheb de 561, met zwarte ondervoorkant en zwart hout ZONDER MFB
ik heb de 521 met aluminium ondervoorkant en bruin hout ZONDER MFB
en ik heb de 720 (receiver) met aluminium onderkant , bruin hout ZONDER MFB!!
dus alleen de 551 (voor versterker) natuurlijk met MFB!!

de 521 en 561 zijn volgens mij identiek (intern) alleen optisch , zwart hout en zwart alu (561) t.o.v. de 1e geintregeerde versterker, de 521 (bruin hout en alu)
dus.... inderdaad, fouten in de catalogus!!

grt
Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi mensen,

Interessant, Philips zag dus zelf door de bomen het bos af en toe niet meer! De info over de 561 moet ik inderdaad veranderen hier op de site, deze heeft dus géén MFB, net als de 551 (?)
Hilbrand, als je tijd hebt mag je die folder best voor me scannen, ik zal er dan voor zorgen dat hij op de site komt. Moet trouwens ook 1979 en 1981 nog uploaden.

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

de 551 is een pre amp, dus WEL MFb, de 521 en 561 zijn volledige amps,
dus GEEn MFB !!
Ernst


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
Topic starter  

Nou ik heb nu pagina 9 tot en met 35 gescand. Ik zal ze meteen mailen.
De rest van de pagina's zal binnenkort volgen.

Totaal zijn er zo'n 88 pagina's en een middenstuk met technische gegevens.

Sterkte met op de site plaatsen.

Hilbrand


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

De pagina's van Hilbrand zijn bij mij binnen, waarvoor bij deze mijn dank! (Y) Morgen weer eens vrij, dus ik kan vanavond nog lekker doorknutselen en ook morgen, hoop dus binnen 24 uur de site weer eens flink up te deeten!

Groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Rob
(@rob)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
 

Moet je eens in de folder van '81 op pagina 27 kijken naar die foto met een stukje print en de begeleidende tekst lezen. Componenten als een 452 KHz filter in een eindversterker?!


   
BeantwoordenCiteren
 foma
(@foma)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 12
 

Hilbrand,

(en anderen natuurlijk ook!) ik heb ook een berg folders maar ik weet niet hoe ik het zo mooi kan scannen zodat het bruikbaar is zoals jij het hebt gedaan.......heb je tips voor mij?
Ik had al iets geprobeerd maar dat wordt erg groot en is niet meer te versturen dan, ik weet niet hoe je dat kan veranderen zodat het zo'n mooi overzichtelijk iets wordt als jij hebt gemaakt.
Ik heb een goede scanner (zegt de fabrikant tenminste), het is een HP 5400 ScanJet, gaat het daarmee?
Het zijn volgens mij leuke items voor de site,............
groeten van Gerard/Willem van Gily,s Studio/Free-FM Papendrecht.
Je kan me ook ff mailen (iedereen mag tips geven natuurlijk) foma@wxs.nl
is het adres.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
Topic starter  

De scanner die je hebt lijkt mij prima, het gaat denk ik alleen maar om de instellingen.

Ik gebruik een al wat oude simplex scanner DP30M die ik gelukkig onder XP aan de gang gekregen heb.

De software die ik voor het scannen gebruikte is heel simpel nl.

Microsoft Photo Editor. (Geen discussie over MS beginnen a.U.b.)

Ik heb gescand op 150 Dpi. (Dots per inch)

Het probleem is misschien dat HP het voor beginners makkelijk gemaakt heeft en dus technische instellingen wat afgeschermd heeft.

Na het scannen heb ik de pagina's met Microsoft Photo Editor opgeslagen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, dan heb ik er nl. ook wat aan.
Wanneer de folders in betere kwaliteit op de site komen te staan, denk ik dat ik de verleiding niet kan weerstaan om ze te gaan afdrukken.

Groeten,

Hilbrand

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: