Meldingen
Alles wissen

MFB 544 gekocht, aangesloten.... na brom geen laag meer

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
562 Bekeken
(@junior)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

LS,

Dacht ik toch leuk bij de kringloop 2 MFB 544's voor weinig geld te hebben gevonden, werkt van een van de twee de laag weergave niet meer..

Ik sloot hem aan maar dacht dat de input sensitivity net zo werkte als een volume knop en had hem dus helemaal open staan (bij klassieke muziek, het begon, dus applaus niet zo luid). Maar goed, ik hoorde dat het laag het nog deed. Toen draaide ik de input sensitivity knop richting 12 uur. Ik hoorde een brom, en daarna geen laag meer.
Het ledje doet het niet meer en ik hoor alleen nog maar de tweeter. Geen idee of het de speaker, eindtrap of automatische schakelaar (?) betreft..

Nu ben ik niet zo heel handig met electronica, ik kan wel wat nameten denk ik, maar goed ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ik ben wel redelijk thuis in audio en wil deze luidsprekers, als ze me aanstaan, gaan gebruiken als mobiele afluisteren voor opnames die ik af en toe maak, da's beter dan alleen een koptelefoon.

Wat raden jullie me aan te doen..?


   
Citeren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

klinkt als een zekering die door is nadat de gelijkrichter het begeven heeft met als gevolg de elco's die eruit liggen en waarschijnlijk ook de eindtrap van het laag.
maar het kan ook het voorversterker printje zijn ( waar de din bussen op zitten ) die het relais stuurt .....
Ik denk het eerste eerlijk gezegd...


   
BeantwoordenCiteren
Deel: