Meldingen
Alles wissen

Plaatsing 567

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
591 Bekeken
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

Ik ben een paar weken in het bezit van een paar mfb 567's maar hoe ver moeten die dingen ongeveer van elkaar af staan? Ik vind het eigenlijk een beetje jammer omdat mijn 532's méér laag geven(op dezelfde plaats) dan de grote broertjes.Bij de persoon waar ik ze gekocht heb klonken ze geweldig zelfs zonder enige loudness of andere toonregeling.Ik moet nu het laag redelijk hoog instellen met gevolg dat de boel vroegtijdig gaat vervormen πŸ˜₯


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Heb je ze aan een voor of aan een eindversterker hangen?

Als je ze aan een eindversterker hebt, heb je dan per ongeluk de polariteit niet verkeerd om?


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Neem eens wat afstand van de speakers >10m grote kans dat ze zooo laag gaan dat de golflengte niet optimaal is. Je hoort dan de bass alleen bij de buren...


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

De boxen hangen aan een pre-amp en wel de 551 van Philips.Ik heb ze al geprobeerd op een 551,743,luxman,toshiba,mengpanelen.
Moet ik op 10meter of verder gaan zitten?Jeetje zo groot is onze woonkamer niet ik kan max.5meter ervan af gaan.Dus de bassen moet ik bij de buren gaan zoeken?Dan hebben die mensen dat toch al πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Als je in een relatief kleine kamer zit, dan is het verstandig om de boxen zo te zetten dat ze de grootste vrij weglengte hebben, dus afstand.

Het kan zijn dat je kamer zo klein is dat je weinig laag hoort maar in dat geval: zet je luisterplaats (bank, stoel) eens tegen de muur. Vlakbij de muur heb je vaak veel meer laag.


   
BeantwoordenCiteren
(@steve)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 111
 

Ik heb ook 2 567'ers op mijn kamer staan met een 762 erop.
Als ik in mijn zetel zit, die in de hoek staat, dan word ik gewoon ziek van de bassen.
Ik moet zelfs mijn contour afzetten en de bass op -2 of anders tril ik uit mijn zetel.
Als ik de boxen in de hoeken plaats is het hek helemaal van de dam. Nu staan ze in het midden op de vloer en ik kan de ramen laten daveren.


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

Ik ben er reeds achter dat de 567 zeer verschillend klinkt in verschillende ruimtes,vooral het laag dan.Dit ervaar ik veel minder dan met mijn andere modellen.Maar laag gaat hij wel,dat is een feit πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@steve)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 111
 

Er moet toch ergens verschil zitten in de modellen. Stel nu dat ze allemaal eender zouden klinken, wat is dan het nut van meerdere modellen ?
ik vind die 567'ers voor mij heel geschikt, maar iemand anders zal bij een ander model zweren.
en zo zijn we allemaal tevreden en is oom philips ook tevreden.
één ding staat vast: je kunt er lekker mee beuken.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: