Meldingen
Alles wissen

Wel of geen 384 versterker

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
517 Bekeken
(@geert-jaap)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 56
Topic starter  

Heb 9638 speakers aan mijn pc zitten, kan ik nou beter wel of niet een 384 versterker gebruiken en waarom.


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Het voordeel van een extra versterker / voorversterker ertussen is dat je deze uit kunt laten totdat je pc is aangezet / uit kunt zetten voordat je je pc uitzet.

Dit om hinderlijke schakelpieken te voorkomen.
Als je maar wel zorgt dat je pc in een geaard stopcontact zit ! Dan zit je veel veiliger : een niet geaarde pc kan pakweg 115 volt aanvoeren via de signaalkabel ...

Kwa geluidskwaliteit ? tja, muziek uit de pc ....


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
 

lekker doen, een 384 heeft (als ik de goede versterker in mijn hoofd heb) veel power. ingebouwde versterkertjes op geluidskaarten zijn meestal niet zo krachtig, en de klank is ook niet altijd goed.

pc muziek... tjsa, ik heb een goeie geluidskaart, niet te onderscheiden van een normale CD speler...


   
BeantwoordenCiteren
(@de-padde)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 1
 

Geert-Jaap, ik heb een 384 naast het beeldscherm staan. Daarop aangesloten zijn een Thorens Jubilee platenspeler, Revox cd-speler B226, Nakamichi BX2 cassetterocorder, een eenvoudig maar goede analoge Philips tuner, twee grandioos goede passieve translator luidsprekers èn een computer. De laatste van het merk Hema. Geluidskaart on board. Ik heb de versterker dus nodig voor de aansturing van de luidsprekers. (MFB luidsprekers zijn voor mij een onbekend fenomeen; wel benieuwd naar, maar veel te duur voor een eerste kennismaking) Het is zo dat ik nu muziek kan uitwisselen van de genoemde componenten naar de computer en andersom van de computer naar de versterker. En dit laatste geeft natuurlijk een prima geluid. Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen door de computer geprodceerd geluid en van de andere componenten. Ook is het mogelijk om platen en cassettes op te nemen en te digitaliseren met 'Music Cleaning lab'. Afspelen van de gedigitaliseerde opnames met dit programma via de Translators geeft een geluid gelijkwaardig aan de Revox. Het aansluiten van een versterker brengt dus nog meer audiofiele mogelijkheden met zich. En de 384 is een prima versterker; welke invloed deze uitoefent op MFB zou ik niet weten. Met Laurens zou ik zeggen ga experimenteren! Loont de moeite!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: