Meldingen
Alles wissen

541 als computerspeakers

11 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
568 Bekeken
(@le-coq)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Ik wil een setje 541's gebruiken als luidsprekers voor m'n computer.
Hoe kan ik dit nou het best aansluiten? Heb ik hiervoor per se een voorversterker nodig of is het ook mogelijk om ze direct op de computer aan te sluiten?


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Beste Le Coq,

Het is mogelijk de 541 direct op de computer aan te sluiten, hiervoor is een kabel nodig die aan de ene kant een stereo 3.5mm Jack heeft, en aan de andere kant een 5-polige DIN plug. Ik heb zo'n kabel zelf gemaakt, en weet niet of ze kant en klaar in de winkel te koop zijn.

Vriendelijke groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@galactix)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 190
 

er zijn mooie verloopstukjes te koop. Je koopt een 5-pol din (male-male) en dan een converter din-jack. Als ze die niet hebben kun je vast een din-> 4x tulp krijgen, en dan 2x tulp naar jack (je gebruikt toch maar twee van de vier 'kanalen' door de kabel)

Zelf vind ik dat het geluid direct uit de pc erg schel klinkt, een (voor)versterker geeft toch een wat aangenamer klank vind ik zelf. Maar het is mogelijk zonder te doen.

Wat voor een geluidskaart heb je? ikzelf heb een SB Live! Platinum en ik vind de analoge outputs nogal schel, zou kunnen dat andere kaarten dat iets minder hebben (AOpen moederbord met ingebouwde buizenversterker schijnt ERG goed te klinken)

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@albert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 13
 

Ik heb een complete 5.1 opstelling van MFB's aan de computer hangen,

3,5 mm jack naar tulp stekkers zijn zo te krijgen en tulp - din verlopen ook. 3,5mm jack naar din kon ik niet vinden.
Natuurlijk kan je jack naar din wel zelf maken.

Moederbord met ingebouwde buizen versterker?? wat is dat precies??
Is dat een echte buizen versterker?

Albert


   
BeantwoordenCiteren
(@bikemouse)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 22
 

http://www.tweakers.net/reviews/386

hier staat het een en ander over AOpen moederborden die vacuümbuizen gebruiken voor het onboard-geluid.

ikzelf heb 2 x 532 aan mijn pc hangen kabels zelf gesoldeerd werkt perfect beter dan die 300Wpmpo (of zoiets) pc luidsprekertjes!!! gebruik de onboard geluidskaart van het asus p4pe moederbord ben hier echt tevreden mee vind het geluid beter dan van mijn complete philips 900 set.

groetjes,

Bikemouse


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

2x 532 aan de PC klinkt inderdaad veelbelovend.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
 

Hallo allemaal,

Heb ooit es gehoord dat het aansluiten van MFB's rechtstreeks op de geluidskaart v/d pc niet verstandig is.Dit omdat sommige geluidskaarten een erg hoge onhoorbare hoge toon meestuurd in het geluid zodat de tweeters erdoor verbranden.Is dit waar??Wat voor versterker gebruik je uit de 900-serie bikemouse??Ik heb zelf namelijk een Philips Fa-950.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2XMFB567-4XMFB544-4XMFB541.

[%sig%]

Bericht bewerkt (04-05-2004 21:30)


   
BeantwoordenCiteren
(@bikemouse)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 22
 

ik heb zelf ook een fa-950 en heb ook nog een fa-920 heb van alles 2 stuks en 3 tuners, 2 met rds en 1 zonder. ben ik mee begonnen toen ik 14 was ongeveer ben nu 22 (weet niet meer precies maar toen de serie eruit ging heb ik alles met vette korting uit de philips pw gehaald) de fa-920 had ik al iets eerder ook via het werk van mijn vader kwam uit reparatie (of zoiets weet niet meer precies is lang geleden) en 2 jaar geleden heb ik een complete set op een rommelmarkt gekocht daar zat de fa-950 bij.

Ik ben super tevreden over de bediening en funktionaliteit en kwaliteit van de serie, dat ik mijn mfb 532 set beter vind klinken ligt misschien aan mijn luidsprekers bij de 900 set 2x fb961


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
 

Hoi Bikemouse

Ik heb sinds april 2004 een Philips FA950 heb hem gekocht via marktplaats.Heb hem nog niet geprobeerd omdat de bronselectie lampjes stuk zijn.Heb met Philips gebeld om ze te bestellen maar die verwees me door daar de Handyman winkel.Dus op naar de Handyman maar die kon nixs voor me doen omdat hij geen type/bestelnummer wist.Ik weer naar Philips bellen om erachter te komen wat het typenummer van die ledjes waren.Ze zeiden dat de Handyman dat wel wist.Nee dus of ik moest het schema maar bestellen.Ik weer terug naar de handyman en die wist nog niet hoe hij erachter komen moest komen.Heb toen maar met mn GSM bij hem in de winkel naar Philips gebeld.En de man v/d Handyman mn telefoon overhandigd.Zij hebben een 10min zitten te kletsen.En het zou goedkomen zij de man v/d Handyman.Een week later waren de lampjes er.Schrok wel erg van de prijs 4,95 per stuk!!!!Ik was er 7 achteraf 8 nodig want het ledje DIGITAL was ook stuk.Heb de lampjes er gister in gezet en ga dit weekend testen.Voorheen draaide ik met een Philips FA931 en mijn wens was ooit es een FA-950 te kunnen bemachtigen.Had ook al een DCC900 dcc recorder,FT930 rds tuner en een FC910 dubbel deck.Heb jij misschien of kun je aan het service manual van deze versterker komen??Ben zelf zeer tevreden over de klank&kwaliteit v/d 900 serie.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2XMFB567-4XMFB544-4XMFB541.


   
BeantwoordenCiteren
(@bikemouse)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 22
 

helaas heb ik helemaal niks van de fa-950 heb jij er wel een boekje bij of ook niet?? zo ja zou je dat willen inscannen en mailen. verder heb ik nog de fc-931 cd-931 dcc-951 fv-930(2x) ft-930(2x) ft-920 fc-910 cd-911 en een fa-920.

wat voor luidsprekers gebruik jij op jouw 900 systeem?

Groetjes,

Bikemouse


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Nou kwam ik toevallig een kabeltje tegen in een laatje.....van computer (tulp) naar tweemaal tulp.............Had toen pas mijn eerste setje MFB...de 541 maar dan van Aristona....met een verloopstekkertje (tweemaal tulp naar DIN) kon ik ik toen aan de gang....................www.idols.nl was het eerste dat uit mijn MFB's knalde en lekker ook ! Helemaal heftig......

Nou wil de historie dat mijn MFB-liefde gewekt is door iemand die me MP3 bestanden liet horen via zijn 541 spiekerts........................vanuit de PC. MFB-speakers hebben dus weinig nodig om tot grote hoogten te komen !

Tegenwoordig luister ik naar de MFB eerste jaren 532....gewoon via de N4506 bandrecorder....who needs recievers/amplifiers ??????????? Klinkt wel mooier via een 551 pre-amp overigens......of een 752

Groeten,
Tom.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: