Meldingen
Alles wissen

544 op een B en O Avant????

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
488 Bekeken
(@harry1)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo

Ik ben al een lange tijd in het bezit van MFB 544 boxen. Ook heb ik van die kleintjes gehad en een stel die je aan de voorkant moest regelen. Ik wist echter niets van de kwaliteit van deze boxen af. Kortom ze stond in de schuur. Ik heb ze verkocht en kon de 544 aan niemand kwijt.

Nu ben ik ook in het bezit van een BenO Avant televisie. In deze TV zit een zogenaamde Dolby Surround Processor. Vraag me niet wat dit is. Maar ik dacht nadat ik gehoord had dat er alleen BenO boxen op de TV konden worden aangesloten, laat ik het eens proberen met die oudjes.

Ongelooflijk er kwam geluid uit en nog mooi ook. Ik heb wat aan de knopjes op de achterkant gedraaid, ze staan nu beide op nul Hoge tonen en inschakel.

Maar let op nu komt het. Ik ben bang dat deze boxen veel stroom verbruiken, daarom heb ik ze in de automaat stand gezet. Als de boxen geen impuls meer krijgen slaan ze automatisch na een tijdje af. Als dit gebeurd hoor je een zeer harde kraak of doffe tik, je schrikt er gewoon van. Krijgen ze wederom een inpuls dan springen ze weer aan, eveneens hoorbaar. Is dit op te lossen?????

Wat ik overigens ook vreemde vind is dat je een zachte bromtoon hoort, Deze toon hoor je ook als de box automatisch is uitgeschakeld. Druk ik nu de aan en uit knop in dan hoor je de brom niet. Dus je hoort hem in de automaat stand zowel geactiveerd als passief.

Ik weet dat ik veel vraag maar misschien kun je mij adviseren, ik moet nogmaals eerlijk zeggen dat ik de boxen steeds mooier gaar vinden en ik overweeg om nog een stel kleintjes te kopen of eventueel te ruilen voor deze.

Met de vriendelijk groeten

Harry Scheer


   
Citeren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Hallo Harry

B&O gebruikt voor het geluid inderdaad dezelfde pinnen op de DIN plug (3 en 5) als de MFB luidsprekers van Philips. Alleen gebruikt B&O ook de andere pinnen, zorg er dan wel voor dat hierop niks aangesloten wordt.
De klachten die je beschrijft worden waarschijnlijk veroorzaakt door een defect in de MFB luidsprekers. Voor de eerste klacht kun je eens proberen om de MFB's ergens anders op aan te sluiten en dan luisteren of ze nog zo'n geluid maken bij het uitschakelen. De tweede klacht wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de voedingstrafo in de MFB's.
Misschien is het een idee om de 220 volt van de MFB's helemaal uit te schakelen want ze gebruiken in 'stand-by' ook nog veel stroom.

Groeten Martijn


   
BeantwoordenCiteren
(@harry1)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo Martijn

Dat is snel.

Wat bedoel je met helemaal uitschakelen. Als ik dat doe hoor ik geen gebrom meer maar krijg dan ook geen geluid. Dit komt omdat ik actieve boxen moet aansluiten op de BenO.

Overigens hoeveel stroom gebruiken ze ongeveer???

Gr

HArry


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ze gebruiken behoorlijk veel stroom in stby, als ik moet schatten zou ik bijna 10 watt schatten...

Het schakelgedrag is te verbeteren, maar probeer dat via een servicepunt te regelen. Er moet echt gesoldeerd worden !

Ik zou zelf denkik zo'n verdeeldoos kopen waarbij de hele doos pas inschakelt nadat je de " master" aansluiting inschakelt.
Deze dozen bestaan, en werken oke zolang je de tv niet altijd op st by hebt staan. ( een soort master-slave construcite dus )

Je zet je tv dan op het master stopcontact, en de boxen op de slave stopcontacten. De boxen kun je dan achterop dus ook vast aanzetten.

Begrijp je het nog ?
Ik weet niet waar ze deze verdeeldozen precies verkopen, de technische unie zal ze zeker hebben, misschien ook een bouwmarkt.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: