Meldingen
Alles wissen

567 blijkt nagenoeg niet gebruikt

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
554 Bekeken
 alex
(@alex)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 14
Topic starter  

Ik heb al sinds mijn 16e met zeer veel geluk een stel 532 mfbérs in mijn bezit. Dit waren leen boxen van frits als er bij de consument iets stuk ging. Deze had ik uitgeleend aan mij zus. Zij had even niets en ik altijd wel wat de knutselen.
Ik heb enige jarne terug (minstens 10) een paar FB 825 aangeschaft dit in verband met de zeer agressieve bass uit de Magnat all ribon V.
Ik was over de 825 aangesloten op de FA 960 erg te spreken. Maar ja zoals jullie weten FOAM ja wat moet je ermee.

Ik heb toen ik de FB 825 in huis had de Magnaat boxen geruild voor een stel 567/oor. Nadat ik deze had aangesloten bleek dat er een foutje in zat. Ze gingen spontaan ruizen, kraken en de bass viel uit en kwam ineens weer terug. Ik baalde en heb ze weg gezet ivm geen tijd. Ik heb wel even een SERVICE-MANUEL bij Frits besteld.
Zo dat was de inleiding.

Omdat min 532 weer op de zolder had aangesloten en er lekker alleen naar mijn eigen muziek luisterde en er opnieuw erg van kon genieten.
Ben ik op internet eens gaan zoekn op PHILIPS en kwam op een site van iemand, zijn naam en E-mail zoek gemaakt, terecht. Deze persoon vertelde mij over deze site.
Ik naar de bijkomst om mijn kleine beetje kennis zien te vergoten.
Jeetje wat was dat leuk
Daarna heb ik de twee 567 ers te voor schijn gehaald.
Nog steds de ene keer goed werken de andere keer kraken, knallen en ruis.
.

Oke oke ik kom ter zake
Ik dacht dat mijn 567 MFBérs ooit waren gerepareed. Dit omdat de eind torren in het BASS gedeelte van het merk MITSUbishi zijn nl TS 432 b = 2SB615 en TS432 a = 2SD585. Ik kijk een s goed en ja hoor alle twee de boxen het zelfde.
Ik duik de site op om te bekijken wat jullie in het verleden al hebben gevonden mbt deze storing(en).
Ik met de aantekeningen uit jullie ervringen en met de PDF's opde achtergrond aan het werk.

Nu komt mijn succes. Ik haal de printen 😳 er vandaag geheel uit. Ik verwijder alle stof en vuil om goed te kunnen meten.
Ik bekijk alle componenten aandachtig ivm mijn ogen onder een vergrootglas.
Nu krijg ik de indruk dat de boxen wel ooit zijn aangeschaft maar zijn weggedaan omdat ze vanuit de fabriek nooit goed hebben kunnen werken. De vorige eigenaar vertelde dat hij ze had gekregen van een vereniging die ze niet meer gebruikte. Hij ze niet meer wilde omdat hij ze niet aangesloten kreeg. Ondanks mijn adviezen wilde hij van deze boxen af.
De weerstanden waren nog als nieuw geen verkleuringen of dergeljke. Ook de draadgewonden exemplaren en de vier 1 OHM exemplaren zien eruit alsof ik net uit de winkel heb gehaald en ingesoldeerd.
Ik vond in de nu redelijk werkende box een aantal slechte solderingen (geen contact). Ook nu weer het tin glom van solderingen glom.
Ik heb de meeste contacten rond de plaats C 552 en R 621 opnieuw gesoldeerd en ja hoor hij heeft nu een half uur staan te spelen.
Nu de instellingen controleren en box twee gaat onder het mes.

Ik had dit met d door jullie omschreven storingen nooit zo snel gevonden. Mensen bedankt. Ik naar de bijkomst om mijn kleine beetje kennis zien te vergoten.
😉


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hee dat is leuk..

De 567 daar raak je redelijk vlug verslaafd aan.. Op de meeting gaven de 544's al van dat diepe laag voor zulke kleine kastjes, maar de 567 kan nog net wat meer "douwen"
Ik begreep dat de 567 niet de favorite van Piet was (overigens ontbrak ie bij de luistertest) maar ik vind em eigenlijk wel bijzonder mooi, alhoewel het al een flinke jongen is, en ik snap wel dat het laag uitde 544 een grotere prestatie is.

De 567 heeft dezelfde bezetting als de 544/79 dus de AD 0163 an AD 0211.

De oudere 544 hebben andere tweeters en de AD0210 mid. Klinken toch anders.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: