Meldingen
Alles wissen

587 elektronica met 545 basspeaker ?

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
515 Bekeken
(@belgje)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 24
Topic starter  

Ik wou graag een projectje doen , maar had enkele vragen .

Is het mogelijk om de elektronica van een mfb-587 (die nog op zolder staan) te gebruiken met 545 basspeakers (nog te kopen) .

Daar de lage tonen versterkers voor beide 50 watt zijn dacht ik dat dit zou lukken zijn de aansluitingen en filters ongeveer hetzelfde ?

Ik wou een nieuwe kast bouwen uit mdf en ook eens experimenteren met een b&w 16cm (kevlar uit de dm640) middentonen en een vifa ringradiator tweeter .


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Zou je even in de schemas moeten vergelijken. Het zal wellicht wel WERKEN, maar de filtering in de 545 is wrs anders, heb je kans dat je enorm veel laag krijgt of zo.

en 545 basspeakers kopen? Er staat een vent uit nijmegen op marktplaats die de hoofdprijs vraagt ("nieuw in verpakking") maar dat doet ie al een jaar.

Andere mid/hoog units, zal wel kunnen maar in de 587 is de tweeter 16 ohm meen ik, dus dan krijg je een probleem dat het niet aansluit, of je moet de vifa gaan afzwakken met een weerstand.


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

545 woofers. mmmm ik heb er nog 4 liggen ofzo

mijn pensioen ... πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Als jij met pensioen bent en in zo'n ouderenwoning komt te wonen mag jij helemaal niet zoveel herrie maken πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

hoezo niet ? de rest is toch doof.....


   
BeantwoordenCiteren
(@rallyecoupe)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 22
 

Zolang ze gewoon liggen maken ze niet zoveel herrie hoor. πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
Deel: