Meldingen
Alles wissen

acoestiek 544?

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
511 Bekeken
(@dvbarneveld)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 86
Topic starter  

hoi hoi jongens ik heb nu iets raars. πŸ˜‰

ik heb nu eindelijk na 5 maanden een defecte squaker vervangen van mn 544tiger. eindelijkkkkkk,

maar toen de squaker nog stuk was had ik echter veel meer bas in de kamer, ik heb ze nu op de zelfde plek staan als waar ze stonden maar mis nu gewoon echt giganties veel bassen tenzij ik in de hoeken van de kamer ga staan dan dreun ik de kamer uit.

ik heb echter verder nergens aan gesleuteld en de woofers werken nog perfect.

is dit een wenning verscheinsel of is er iets mis met de speakers?

ik hoor het wel grt dennis


   
Citeren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

Ik had ergens gelezen dat je orn zich automatisch aanpassen aan het geluid, waarschijnlijk was je behoorlijk gewend geraakt aan dat gat in het middengebied. Nu je een werkende sqauwker hebt zul je wel moeten wennen aan het geluid.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Zal het je nog sterker vertellen. Hier ongeveer 100 meter vandaan treden momentel de Golden Earring op en ik was vanmiddag even de ronde aan het doen met de hond, waren ze aan het inspelen.. Allejezus wat een bas, buiten en superlaag. Maarik kom thuis, zet mijn 541's aan (die normaal toch wel leuk klinken) en ik had het idee dat de bas weg was.

Je oren raken zo gauw gewend. Slaap er een nachtje over en je hebt een ander geluid.

Dat is overigens ook het moeilijk aan het beoordelen van speakers, ik heb ontzettend veel geluisterd voor ik mijn 532's weer terugzette in de woonkamer.

De beste indruk die je van luidsprekers moet hebben is er een van "wat klinkt dit prettig/natuurlijk!"
Als je als eerste indruk veel bas hoort, dan zit er teveel in, hoor je enorm veel detail dan zit er wrs teveel hoog in. Dat werkt op den duur vermoeiend.

Natuurlijk is de plaats ook belangrijk. En tegen een muur of in een hoek hoor je altijd meer bas. Maar het gaat om een evenwichtig geluidsbeeld, dat is hetgeen waar je het langste met plezier naar luistert.

En dat merk je pas als je een anderhalf uur naar je favoriete muziek hebt geluisterd, heb je daar een goed relaxed gevoel aan over dan is het in orde πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@dvbarneveld)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 86
Topic starter  

jongens bedankt voor jullie reacties ik had gewoon gare kabels ik heb er een paar nieuwe kabels tussen gedaan en foalla meteen al mn mooie bassen weer terug πŸ˜€

grt dennis


   
BeantwoordenCiteren
(@galactix)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 190
 

zoiets had ik ook een keer, ergens in de kabel iets niet goed en een kanaal klonk ontzettend afgeknepen en benauwd. Frapant dat dat zoveel verschil maakt.

Diagnose: Apparaat werkt niet (naar behoren)
Probeer:
1. zit de stekker er in?
2. is de kabel in orde?
....
....
100. sloop het apparaat open om te kijken wat er fout zit.

Het zal je verbazen op hoeveel electronische apparatuur dit toepasbaar is πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
Deel: