Meldingen
Alles wissen

Afregelen 587 speakers

22 Berichten
11 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,000 Bekeken
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

De zekeringhouders zijn verzilverd - het zwart wat je ziet is het zilveroxyde. Dat geleidt goed. Bovendien is het zilver niet geoxydeerd op de plaats waar het contact maakt met de zekering. Zekeringhouders schoonmaken heeft dus alleen een cosmetische functie.

Wat je moet (laten) doen is het gebruikelijke foutzoek ritueel met de service manual, een meter, soldeerbout, signaalgever/volger en misschien een scoop.

Joop


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Martijn,

Als de box niet extra kraakt na terugduwen is je woofer denk ik nog goed.
Dat geeft hoop ! Het lijkt me inderdaad handig dit aan een servicepunt over te laten. De kans dat er een condensator deze klacht veroorzaakt is klein.

De vergelijking van een 544 met een 587 is bij mij in het voordeel van de 587 uitgevallen, maar alles is persoonlijk natuurlijk. Voorwaarde is echter wel dat je twee goede boxen vergelijkt.

Waar woon je? -> zie servicepuntenpagina of natuurlijk www.mfbservice.nl


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

Nogmaals.
Maak gewoon de zekeringhouders schoon.
Kijk het relay na. Kijk of de soldeerverbindingen in orde zijn onder de zekering houders.
Ik heb reeds 36 paar 587 boxen nagekeken en steeds bleek dat het euvel.
Het gebeurd wel eens dat de zekering niet helemaal klem vast zit.
succes
wim


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Ik heb de zekeringshouders nog eens nagekeken en het leek alsof ze al een keer opnieuw vastgesoldeerd zijn. Ze zitten ook niet los ofzo. De betreffende box doet het heel af en toe (na lange tijd af te hebben gestaan en dan weer aan). Dan doet ie het maar 2 sec. ofzo. En van relais-werking heb ik geen verstand. Ik haal voor de zekerheid nieuwe zekeringhouders (is nooit verkeerd).

Groeten Martijn


   
BeantwoordenCiteren
(@jarno)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 40
 

Martijn heb geduld dan komt alles goed!
Je weet wel wat ik bedoel.
Groeten
Jarno


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Pas wel op met dat kraken. Ik heb meegemaakt dat ze spontaan gaan kraken als ze op 'stand-by' staan. Lig je te slapen, word je wakker van de herrie ! Als het erger wordt kan je dat een speaker kosten. Uitzetten dus als je ze niet gebruikt.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Het komt mij voor dat er toch in de voeding ergens iets niet lekker zit. Controleer dus elko´s, gelijkrichter, diode´s, voedingsconnectoren en -leidingen, en natuurlijk het RELAIS etc. Rammel eens wat aan draadjes, en kijk eens wat er gebeurt. En natuurlijk geldt.... Meten is Weten!

Succes!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: