Meldingen
Alles wissen

Fluittoon 9638

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
943 Bekeken
(@ernie-groen)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Heb zelf nieuwe behuizing gebouwd voor mijn 9638. Bij Herman 3 versterkers in orde laten maken.
Nu heb ik sinds kort 2 boxen in gebruik genomen. Signaal via een Marmitek 625 setje geplugd in de Peace satelietontvanger.Alles werkt,maar uit een box komt een hoge fluittoon die verdwijnt als ik mijn hand kort voor de woofer hou! Een doek ervoor hangen helpt ook,het gevoelige punt zit midden in de woofer.
De frontjes zin niet gemonteerd.
Wie weet raad?

Groeten, Ernie


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Is al een hele poos geleden toch die reparatie ?
De fluittoon kan te maken hebben met het piezo-element in de woofer.
Sommige zijn erg gevoelig. Op dat moment dient de mfb instelling minder ver opengezet te worden, en netjes op 330mv te staan.

Het lijkt me een kwestie van mfb afregelen in de nieuwe kasten. Als je wilt langskomen ben je welkom,( dan graag wel na afspraak via service -add- mfbfreaks.nl )

Als de boel een enorme herrie maakt is er iets anders mis, dan is het raadzaam ze niet meer aan te zetten zo.


   
BeantwoordenCiteren
(@ernie-groen)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Herman bedankt voor je antwoord! Klopt dat het al een tijd geleden is dat je de versterkers gerepareerd hebt, maar woon nu in Duitsland en heb ze nu pas in gebruik genomen.
De fluittoon komt uit de nieuwe woofer die ik had. Je geeft aan afregelen op 330mv. maar ik ben geen technicus. Gaat dit dmv de schuifregelaar aan de voorkant/ En zo ja welke stand ongeveer?
Ik heb nu iets kort voor de woofer geplaatst en dan is de fluittoon weg.
In het begin was het een lichte fluit die na opwarming box wegging!
Indien ik er niet uitkom toch maar een afspraak maken met je.
Groeten, Ernie


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Nee ernie,

Niet met de schuifregelaar, dat is enkel volume.
Die afregeling zit in de box. Je dient ook een speciale testtoon aan te voeren om hem te kunnen afregelen.
Zit je overigens in de buurt van Keulen ?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Je hebt een PM gestuurd maar je mailadres in je profiel werkt niet ... (een .nl adres met motoren )


   
BeantwoordenCiteren
Deel: