Meldingen
Alles wissen

Het afhalen&terugplaatsen van het voorfront MFB532.

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
493 Bekeken
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Wie weet hoe je het metalen front er weer op kan krijgen bij de MFB's 532??Heb het front bij een van mijn 532's eraf gehaald om de luidsprekers schoon te maken maar nu krijg ik het voorfront er niet meer op.Bij o.a.de 544's zit het vast met klittenband en bij mijn 567 met dopjes.Maar bij de 532 is dit met kleine vierkantjes waarop putjes zitten(voorganger van klittenband??)zowel op de box als het voorfront.Dus iemand een idee hoe ik ze weer terug kan plaatsen??

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB6544-2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xMFB585-6xMFB532.
1xAH270-1xAH170.


   
Citeren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@zoonpanda wrote:

Hallo allemaal,

Wie weet hoe je het metalen front er weer op kan krijgen bij de MFB's 532??Heb het front bij een van mijn 532's eraf gehaald om de luidsprekers schoon te maken maar nu krijg ik het voorfront er niet meer op.Bij o.a.de 544's zit het vast met klittenband en bij mijn 567 met dopjes.Maar bij de 532 is dit met kleine vierkantjes waarop putjes zitten(voorganger van klittenband??)zowel op de box als het voorfront.Dus iemand een idee hoe ik ze weer terug kan plaatsen??

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB6544-2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xMFB585-6xMFB532.
1xAH270-1xAH170.

Op de plaatsen waar de bolletjes zitten heel hard duwen, rechterhand tegen de achterkant van de kast, linkerhand tegen het front (op de plekken waar uiteraard de bevestigingdingen zitten), en dan heel hard duwen. Zorg wel dat het front mooi recht zit met de aluminium rand.

De 54x serie is inderdaad makkelijker kwa frontjes πŸ˜‰

Succes ermee!


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Leg de box op tafel met de achterkant naar beneden (schakelaars indrukken)
Leg het front erop.
Geef met je vuist een gedoseerde klap op de plekken waar de hechtpinnen zitten, begin bij het mfblogo (rechts ervan, daarna rechterhoek) kijk of de ruimte tussen front en aluminium overal gelijk is en goed verdeeld. SOms lukt het niet meteen als ie net een pinnetje fout springt. Dan komt het front scheef of uit het midden, maar doe je het goed dan ziet het er prima uit.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Yup, zo doe ik het ook.... Een "corrigerende tik" in elke hoek, dan hoor je de pinnetjes van deze turbo-klitten in elkaar klikken.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Of je maakt er gewoon in elke hoek een nieuw stukje klittenband op ...

Iemand trouwens een goede tip om dat ijzer weer op dat hardboard te krijgen ? was krom, zat los , heb het helemaal los gemaakt en rechtgebogen. Heb lijm geprobeerd, maar daarmee lost de verf van het aluminium op !


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Herman,

Heb je het al eens met spuitlijm geprobeerd? Bison heeft dat in een bus en het is mega sterk spul! En veel beter te doseren dan een pot of tube... Zelf heb ik wel eens hoekjes vastgeplakt met transparante contactlijm van hetzelfde merk...


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ehh.... nee !

Je mot maar net weten dat dat bestaat !

Goed idee..

spuitlijm.nodig.nl ??


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Herman,

Ik heb ooit een bus bij de Formido gehaald, maar volgens mij verkopen ze het vast wel op meer plaatsen. Wordt ook veel gebruikt om bijvoorbeeld PA boxen te stofferen, of hoedenplanken...

Lama wete ast gelukt is! πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
Deel: