Meldingen
Alles wissen

Klepjes MFB545

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
580 Bekeken
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
Topic starter  

Ik ben nu dus in het bezit van 2 sets MFB545, één set MFB-STUDIO en één set MFB-ELECTRONIC. Bij het STUDIO model zaten wel klepjes voor het paneel (schanierpunten aanwezig, danwel afgebroken), maar bij de ELECTRONIC hebben volgens mij nooit geen schanierpunten gezeten, dus ook origineel geen klepje........... of toch wel? Heeft de type-aanduiding STUDIO en ELECTRONIC overigens ook iets te maken met of CINCH of DIN aansluiting? Ik hoor het graag....

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
Citeren
(@peter-verstrate)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 41
 

Die van mij heten Studio, hebben origineel DIN aansluitingen (en nu ook cinch) en hebben voor zover ik kan nagaan ook geen scharnieren; er zit een mooi glad lijstje om de knoppen heen.

Peter


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Ton,

Ik heb beide versies en op de electronic zitten klepjes (had ze bij me op de laatste meeting en staan op foto's), die van de studio zijn spoorloos.
Volgens mij moeten beide series met klepjes uitgerust zijn geweest.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Ton,

Destijds heb ik mijn 545's in Berlijn opgehaald, dit waren twee stuks MFB-studio en één stuk Electronic. Alledrie voorzien van klepjes. Helaas zijn deze scharniertjes een zéér zwak punt en een berucht probleem bij de 545. Ik had één box waar het nog oorspronkelijk vast zat, helaas heeft die het bij een Meeting (vervoer) ook begeven...


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
Topic starter  

Hier kan toch nooit een schanierpunt gezeten hebben (zo mooi strak).............

Wel zit bij beide luidsprekers aan weerszijde een sleufje... (zie foto)

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Inderdaad, dat is wel héél apart!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: