Meldingen
Alles wissen

mfb 532 knettert

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
709 Bekeken
(@marco)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Prettige feestdagen aan iedereen.
Tijdens het spelen knetteren mijn luidsprekers af en toe, als ik een halve minuut geen muzeiek meer speel dan beginnen deze echt kort na elkaar te knetteren tot die na enkele minuten uitvallen.
Kan iemand mij helpen?
Volgens een vriend van mij ligt het aan de elco's.
Hoe kan ik deze uitmeten of is het beter om ze allemaal te vervangen??
Graag wat hulp
Groeten


   
Citeren
(@snameroc)
Trusted Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 66
 

Je zou eens kunnen beginnen met de elko,s in de beugel naast de trafo visueel te controleren.
Die willen wel eens uitlopen.
Blijft het knetteren als je de signaalkabel losneemt?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@marco wrote:

knetteren mijn luidsprekers

Echt knetteren bij de 532 is een uiterst zeldzame klacht. Dan is het meestal een kleine BC-transistor of corrosie.

Als beide boxen knetteren denk ik eerder dat je dit in de aansturing moet zoeken. Mogelijk heeft het iets te maken met de netstroom die hapert ?


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

het kan een hoge ruststroom zijn , maar een component in het audiosysteem kan het ook veroorzaken . heb dit onlangs met een kenwood eq gehad die het ook alleen deed na een 10min geen brongeluid .

als je de boxen hebt gekoppeld met 1 lange dinkabel dan zoek het eens in de kabel naar de versterker toe / de dinstekkers in de box , deze hebben weleens een losse soldering.


   
BeantwoordenCiteren
(@marco)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Als ik de signaalkabel lostrek na het spelen, beginnen ze na een halve minuut weer te knetteren.
Nu heb ik gezien dat id 3 voedingselco's niet zo goed uitzien.
Ik zal begginen met deze 3 te vervangen. Er zit ene bij van (denk ik) 2*2350 uf is deze te vervangen door ene van 4700uf.
Als ik bv bij conrad kijk zie ik daar hoogspanning, laagspanning en hoogcapacitieve condensatoren stton.
Welke zijn voor deze luidsprekers geschikt?
Groeten


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Als het geknetter door die elko's ontstaat, zul je mogelijk al verbetering krijgen als je voorzichtig de gele aanslag verwijdert.

Dat gele spul is bijtend 😈 !

Voor onderdelen kun je ook in onze webwinkel terecht, in het doc van de 544 staan vrijwel alle onderdelen van de 532 , klik op een component in het schema en je rolt de webwinkel in ...

http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22rh544/philips_22rh544.pd f"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22rh544/philips_22rh544.pdf


   
BeantwoordenCiteren
Deel: