Meldingen
Alles wissen

Reparatie 545, niet standaard electronica

12 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
704 Bekeken
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Hallo allemaal,

Ik heb een 545 met niet standaard electronica. Dit is een model met door iemand specifiek gemaakte electronica die niet van de productielijn van Philips afkomt. Ik kan evt. foto's opsturen.

Tevens is de basspeaker niet aanwezig (ik heb een andere gekocht, waar ik het element nog moet inzetten).

Ik heb geen schema, maar denk dat er grote parallellen zijn met de 'normale' 545.

De electronica werkt niet (geluid van input komt niet door, luidsprekers tikken een beetje, geven wat ruis).

Ik zoek iemand die hier naar wil kijken om het te repareren, kom evt, naar de meeting in Klaaswaal.

Alvast bedankt en,
Groeten van Gerard Houben.


   
Citeren
 doum
(@doum)
Active Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 8
 

Hello

you can attach some photos, please?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Gewoon meenemen naar Klaaswaal zou ik zeggen. Daar staat ook een standaard set, kunnen we eens vergelijken !

Het inzetten van een mfb element geeft wat problemen, je hebt snel dat hij gaat oscileren. Verder ben ik vast heel benieuwd hoe ze zijn.


   
BeantwoordenCiteren
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

I do not know how to attach a photo. Maybe you know how, or give me your e-mail adress, so that I can send them directly.[/img]


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Just send these pictures to service at mfbfreaks.nl , and I 'll see to it.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

En hier zijn de foto's: ( ik zet ze onder de link omdat de plaatjes hier in dit topic de boel te breed maken )

Aan de foto's zie ik overigens dat dit wel degelijk een Philips product is.

http://www.mfbfreaks.nl/images/forum/philips_22rh545_prototype_a.JP G">

http://www.mfbfreaks.nl/images/forum/philips_22rh545_prototype_b.JP G">

http://www.mfbfreaks.nl/images/forum/philips_22rh545_prototype_c.JP G">


   
BeantwoordenCiteren
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Ik ben wel van plan om te komen, ik neem ook de andere (normale) mee, die wat bromt en lastige inschakelverschijnselen heeft.

Groetjes,

Gerard.


   
BeantwoordenCiteren
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Hallo luitjes,

Verder verslag van twee 545's een fabriekstype en een prototype.
De fabriekstype had een kapotte woofer, en twee eindtransitoren plus een kapotte transitor daarvoor (de BD140). Spul vervangen en hij werkt weer. Woofer door een ander merk vervangen, MFB elelment overgezet, goed afgedicht en werkt (oscilleert niet meer na goed afdichten).

De basfilters doen het nog niet goed. Geven ruis en beetje brom (de onderste voor 'standing on floor'). Als ik de onderste gebruikt heb en weer uitgeschakeld, knettert hij ook een tijdje wat dan weerr weggaat.

De andere, het prototype, heeft een probleem op de voedingsprint. Als de led-lampjes aangesloten zijn (power en standby), doen die het niet (terwijl ze niet kapot zijn). Geluid is ook te zacht. Koppel je het power led los, dan wordt het geluid harder, maar met nog veel storing (brom (knetter). Verder speelde de middentoner relatief veel te zacht. Dat lijkt opgelost door het vervangen van een condsensator op de filter-print.

Ik ben met iemand bezig naar de voedingsprint te kijken en we hebben al een paar condensatoren getest, nog geen resultaat.


   
BeantwoordenCiteren
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Prototype werkt nu ook, printbaan was kapot. MFB van prototype gaat oscilleren. Woofer toch goed afgesloten. Van beide boxen werken de bass-filters niet goed, geven bijgeluiden van ruis en lichte brom in een geval.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@Gerard Houben wrote:

printbaan was kapot.

Was dat een mogelijk gevolg van de eerdere sluiting waar je het over had ?

Mooi dat er steeds meer leven in gaat komen !


   
BeantwoordenCiteren
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Ik denk dat die sluiting verantwoordelijk zou kunnen zijn geweest voor het kapot gaan van de print baan. We moeten nu nog het MFB gedeelte repareren. Dat oscilleert, ook al is de woofer goed afgesloten. Bovendien maakt er iets in de versterker een krakelend geluid, doen de basfilters het niet goed (bijgeluiden).


   
BeantwoordenCiteren
(@gerard-houben)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Heeft iemand zin om mij te helpen bij het oplossen van de basfilters problemen en de bijgeluiden, of althans daar een begin aan te maken. Ik kom dan gezellig langs en we maken er een reparatiedagje van. Als vergoeding kan ik evt een meubel bouwen, wat geld geven, of een set 532's die prima werken alleen niet meer zo mooi eruitzien. Ik wil die 545's graag weer tiptop hebben, goed voor mijn dansavonden, en thuis genieten van het donkere geluid.

Gerard.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: