Meldingen
Alles wissen

Scheurtjes in rubberen rand v/d woofers van mn 567's wat nu?

38 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,273 Bekeken
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Vorige week woensdag een stel Aristona MFB567's+Aristona SX6551/13 voorversterker opgehaald uit Zwaag .Nu blijkt bij thuiskomst dat de woofers scheurtjes vertonen in de rubberen rand(surround?)De kasten zijn nog luchtdicht want het heen en weer bewegen gaat niet makkelijk dus volgens mij zijn de scheurtjes niet diep.De speakers werken verders goed we hebben ze gehoord bij de verkoper die zeer behulpzaam was.Maar wat kan ik er aan doen om het (uitdrogen?) verder te voorkomen?? Om het zo te zeggen wat kun je er (veilig)opsmeren om verdere uitdroging te voorkomen??En wat te doen met de huidige scheurtjes die er al inzitten??

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Marco,

Heb je hier foto's van? Ik heb nog nooit gedroogde of gescheurde rubberranden gezien. Lijkt mij zeer oppervlakkig en denk niet dat er maatregelen nodig zijn...

Grt!


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Thomas,

Ik meende ook dat dat niet kon bij rubberen randen.Bij foamranden gebeurt dat wel als ze aan het verteren zijn.Ik las overigens op het forum in een eerdere topic dat je de randen in kan smeren met mentolpoeder of vaseline.Ik zal vandaag ff foto's maken v/d woofers.Ik stuur dan gelijk ook ff wat foto's mee v/d Aristona SX6551/13.Jou email is toch info@mfbfreaks.nl??

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Marco,

Lang verhaal. MFBfreaks.nl wordt "geleend" totdat de .com weer op poten is. Wat er op termijn met de .nl gaat gebeuren is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk gaan beide domeinen synchroon lopen zodat één site via de twee namen te bereiken is.

Grt!


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Beste Marco & Anneke,

Jullie foto's ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank. Als ik het zo zie dan heb je een soort lijntjes / vlekjes dwars over de rubberrand, is het niet? Zie mijn bijgevoegde tekening, die helaas meer weg heeft van een oogbal dan van een woofer:

Wat ik hier zie zijn beslist GEEN scheurtjes! Het zijn vlekjes in het rubber, net zoiets als olievlekken. Het zijn verkleuringen, meer niet. Ik ben ervan overtuigd dat dit beslist geen kwaad kan en de kwaliteit van het rubber niet in het minst aantast.
Onder scheurtjes versta ik uitdrogen, brokkelen, echte beschadigingen (haarscheuren). Dat heb ik bij rubberranden nog nooit zien gebeuren. Jouw verkleuringen zijn waarschijnlijk veroorzaakt door de invloed van UV licht ofzo. Niks om je zorgen om te maken, geniet lekker van je set567, die overigens in zeer goede staat lijkt te zijn!

Vr Grt


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

over het .com en .nl verhaal kan ik toevoegen dat er een mogelijkheid is voor een aantal " vooraanstaande freaks" op korte termijn -eigen -@mfbfreaks mailadressen aan te maken.

Is dat wat ???

Zodra ik tijd heb (wellicht morgen) ga ik e.e.a. effe uitpluizen.
Het effect is dat je dus je eigen naam (als je de eerste bent ) @mfbfreaks
als mailadres hebt ! πŸ˜›

"Hoezo nu wel genoeg mailadressen? D'r is toch nog plek!"


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Thomas,

Er lopen inderdaad witte lijntjes verticaal over de rubberen rand v/d woofer.Maar hier en daar zie je horizontale scheurtjes zitten als je bij zo'n scheurtje de rubberen rand beweegt.Zal nog ff proberen om een nog duidelijkere foto te maken.Ben er van overtuigd dat het scheurtjes zijn van zo'n 1,5cm.

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik ben er van overtuigd dat je scheurtjes niet ongedaan kunt maken.

Tijdens de meeting heb ik wel een middel gedemonstreerd dat rubber weer als nieuw maakt :

Zapper , hoe is het nu met die "behandelde" luidspreker ?


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

..en Herman, wat was dat dan voor middel?
Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Ja Herman,wat is dat voor spul?? πŸ™„

Groetjes,

Marco en Anneke


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Tsjaa die ziet er prima uit πŸ˜‰ maar daar zaten geen scheurtjes in, gewoon een verweerd rubberlaagje erop. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

T'is gewoon wereldspul, maar niet voor scheurtjes.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Wereldspul maar niet meer aan te komen.. tenminste, is me nog niet gelukt.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ™„ spannend hoor...wereldspul, maar geen mens zegt wat het is! 😈

lol

Remi


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Het heet rubber-regenerator.
Geen idee waar je het kunt krijgen, mij baas -had- het ... πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: