Meldingen
Alles wissen

Scheurtjes in rubberen rand v/d woofers van mn 567's wat nu?

38 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,286 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Dit is zoiets:
http://www.fixyourownprinter.com/specials/misc/chemicals/S03

Maar ik zou ook graag een potje van dat spul hebben. Je hebt er weinig van nodig, en je moet er wat voorzichtig mee omspringen (maar dat is eigenlijk met allerlei schoonmaakspul)

Het haalt een klein laagje verweerd rubber weg.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Wat betreft die rubber regenerator, ik heb er wel eens van gehoord in de bandrecorder-en-aandrukrollen scene. Een gladde aandrukrol wordt hiermee ingesmeerd, waardoor een laagje weggebeten wordt. Wellicht is het in die hoek te zoeken?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ben ik nou gek of zit je me te herhalen? Ik zeg net dat het een laagje rubber weghaalt πŸ˜‰

Eerst maar eens zien of het nog ergens te krijgen is πŸ˜‰

Maar zoals gezegd, scheurtjes repareert het niet. Dat is wel jammer.

Er bestaat nog iets wat met rubber reageert..... wie heeft er weleens een band geplakt? misschien dat dat een oplossing is als er daadwerkelijk gaten in je rand vallen, een heel klein stukje soepel dun rubber en een drupje solutie. ziet er niet uit maar toch...


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Heb solutie ooit geprobeerd, maar dat gaat soort-of schilferen nvvt


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

tegen bestaande scheurtjes zal dit niet helpen, maar voor preventief onderhoud is dit misschien wel wat?
http://www.z3bimmer.com/OffTopic/E24Bimmer/Gummi /"> http://www.z3bimmer.com/OffTopic/E24Bimmer/Gummi/
en dezelfde maar dan anders
http://www.makra.nl/Catalogus/Poets_en_reiniging/Gummipflege%20stift.ht m"> http://www.makra.nl/Catalogus/Poets_en_reiniging/Gummipflege%20stift.htm
zo'n sponsje lijkt me fijner dan met een spuitbus!

Remi


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Nou, da's nou het verschil:
De door jou genoemde middelen lijken me bestemd voor deur-rubbers, en zorgen er ondermeer voor dat het "spekkerig" wordt. Zonder dat het vettig aanvoelt. Lijkt me iets in combinatie met siliconen ofzo.
Daarmee wordt bijvoorbeeld vastvriezen van autodeuren voorkomen.

Dat middel wat ik gebruik uit de copierbranche laat het rubber echt diep zwart, stroef en mat worden. Is oorspronkelijk bedoeld dus voor die rolletjes die het papier uit de papierbak moeten pakken.

Waar het ook heeeeeeel goed voor was , was voor de zwarte rollen van schrijfmachines ! ( zo oud is het al ja )
Kun je je niet die oude scrijfmachines herinneren met een zwarte rol waarop je diverse door elkaar gedrukte teksten nog kon teruglezen omdat iemand naast het papier had getikt ?

Dat kreeg je er prima mee schoon. En, zoals gezegd: de rol werd weer netjes stroef. En oh ja: hele kleine barstjes verdwenen wel, omdat het rubber toch iets "gevoed" werd.

Als ik het heeeeeel voorzichtig doe, krijg ik ook aandrukrollen uit bijv bandrecorders er weer mee als nieuw. ( maar vanwege het voedende effect moet het wel zeer gelijkmatig, anders zou-ie kunnen gaan jengelen. ) Is wel weer een duidelijk voorbeeld waarom stroefheid gewenst is, zonder er dus een " spekkerig" geheel van te maken.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

zuurvrije siliconenpasta werdt idd perfekt tegen vastvriezen. Maar dan doe je niets met het rubber zelf, je smeert er iets op.

Bij rollen voor kopieermachines en tapedecks zou dat desastreuze gevolgen hebben, maar voor randen van woofers misschien niet. Alhoewel rubber een natuurproduct is en dat ga je dan afsluiten.
Er bestaat ook loctite IS496, dat is een lijm die rubber kan lijmen.
Misschien is dat iets voor reparatie.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

[OFFTOPIC]

over het .com en .nl verhaal kan ik toevoegen dat er een mogelijkheid is voor een aantal " vooraanstaande freaks" op korte termijn -eigen -@mfbfreaks mailadressen aan te maken.

Is dat wat ???

Zodra ik tijd heb (wellicht morgen) ga ik e.e.a. effe uitpluizen.
Het effect is dat je dus je eigen naam (als je de eerste bent ) @mfbfreaks
als mailadres hebt !

"Hoezo nu wel genoeg mailadressen? D'r is toch nog plek!"

Goh wat ontzettend lollig. Nog lolliger dat ik als Webmaster hier zelf niet van op de hoogte ben. Spookt het hier soms? Enige uitleg is gewenst!


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Sinds de keuze voor NL.NU hosting is er vanzelfsprekend ook de mogelijkeid emailadressen aan te maken.
budget-technisch ligt de grens voolopig op 25 mailadressen.

Het is echter nooit handig deze mailadressen op het forum te knallen, want daar krijg je spam mee !
Sinds een tijdje kunnen de volgende adressen gebruikt worden:

thomas -add- mfbfreaks.nl ( happypuppy )
andre -add- mfbfreaks.nl ( andre )
jeroen -add- mfbfreaks.nl ( zapper)
herman -add- mfbfreaks.nl ( herman )

Of dit meerwaarde heeft moet nog blijken, maar het is natuurlijk wel gaaf als je
dit adres bij andere sites gebruikt in forums of biedingen etc : men weet waar je vandaan komt πŸ™‚

Thomas, je krijgt van mij nogmaals een PM omdat ik bang ben dat deze
mogelijkheid jou of ontgaan is, of misschien nooit ter ore is gekomen.

* overigens wordt alle mail geforward naar het adres wat binnen het forum bekend is.
webmail is een optie, maar kost weer web-ruimte. Da's ook weer zonde !


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

Herman... en nu de hamvraag, wordt er geloot om zo'n email adres te verkrijgen of moet je stijgen in de 'rank"??

Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Leuke tip wel : als je rank 545 hebt verdien je een mailadres ...

Maar ik geloof dat we effe eerst de koppen bij elkaar moeten steken .


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Is weg dus de link ook maar weggehaald..

Toch lastig als ze zomaar je speakers te koop zetten πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Oei, Marco, Anneke....

Gaan ze toch al verkocht worden? Dat is jammer joh.... Maarja, misschien heb je wel een mooie set 545 gescoord :D:D:D

Grt en succes met de verkoop!


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Thomas,

Dat was een geintje van mn vriendin.Ze stonden haar in de weg in de kamer omdat ik er bezig zou en het er bijna niet aan toe kom.Het word te vol zegt ze.Hoe zo te vol??Er is nog plek zat.Moet er niet aan denken mfb's verkopen.

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Marco,

Oh, ik schrok al! Ik zou maar uitkijken voor vrouwen die zulke geintjes maken, voor je het weet kom je een keer thuis en ze zijn Γ©cht weg! πŸ˜›

Grt!


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: