Meldingen
Alles wissen

Technono 532 eigenaar in de rats

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
522 Bekeken
(@roykoelewijn)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo!

Hoe blij ben ik dat ik deze site trof!
Een aantal jaren geleden heb ik op aanraden van iemand die er wel verstand van heeft een setje 532 MFB's aangeschaft. Ik was er erg tevreden over totdat de hoge tonen van één van de speakers het begaf. Ik ben toen overgestapt naar een huistheater setje 😳

Nu wil ik wat gaan prutsen met het opnemen van muziek en mij stond bij dat de MFB's erg geschikt zijn als monitoren. Bij het aansluiten van de speakers stuitte ik op twee problemen:

1. De hoge (en midden?) tonen van één van de speakers zijn niet miraculeus teruggekomen. Weet iemand waar ik moet beginnen? Ik heb nog nooit een speaker open geschroefd, laat staan een actieve. Liefst laat ik m maken maar dan wel liefst door een liefhebber dan bij een willekeurige shop.

2. Bij het aansluiten op mijn nieuw aangeschafte Saffire 6 USB (tulp2din) geven de speakers überhaupt geen sjoege. Gewoon helemaal niets! Ik heb de kabel, de Saffire en de speakers afzonderlijk getest en alles doet het. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Zoals gezegd ben ik een technono dus excuseer mijn simplicity.
In ieder geval alvast dank voor de aandacht 🙂

Groetjes,

Roy


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Het kan zijn dat de mid/hoog versterker eruit ligt.
Je kan eens beginnen met het controleren van de glaszekeringen in de box.

Wel de netstekker eruit zodat er geen netspanning op staat want je kan anders vrij eenvoudig zelf aan de spanning hangen.

Wat we vaak doen om snel vast te stellen of het probleem in de speakers of in de versterker zit, is het omwisselen van de versterker uit een goed werkende box.

Maar daar gaat het bij jou al niet goed want je krijgt nu niets aan de gang.
Heb je met de links-rechts schakelaar geprobeerd of er wel geluid kwam?
Staat de ingangsniveau schakelaar wel op een lage (laagste) spanning?
Heb je aan de DIN stekker gewiebeld? er kan een slechte soldering van de DIN bussen optreden en dan werkt het ook niet.
Hen je het ook op de andere ingang geprobeerd?
Wat ook nog kan is dat jouw DIN stekker het signaal op de verkeerde pootjes zet en dan blijft het vanzelf ook stil.

Als je met een uitgevouwen paperclip in de DIN aansluiting prikt moet je op een van de gaatjes de box kunnen laten inschakelen en moet hij brommen.
Met de links-rechts schakelaar in de andere stand is het een ander gaatje.
probeer dit eens en vergelijk dan waar jouw DIN stekker op uit komt, of dit inderdaad wel een juiste pen is.

Wat ook nog kan is dat de ingangsimpedantie totaal niet bij elkaar past en het signaal niet opgebracht kan worden door de bron met de 532 erop aangesloten.
Ik heb geen idee overigens wat een Saffire 6 USB is


   
BeantwoordenCiteren
(@roykoelewijn)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Super dank voor je antwoord. Wegens drukte ben ik er niet eerder aan toe gekomen te antwoorden. De problemen zijn inmiddels verholpen.
De kabel bleek op de verkeerde DIN connector gesoldeerd en van één van de boxen waren wat zekeringen doorgebrand. Ze luisteren nu weer als een zonnetje!

Groetjes, Roy


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Mooi zo, graag gedaan 8)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: