Meldingen
Alles wissen

TWEETER / DOME 532

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
475 Bekeken
 Kees
(@kees-2)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 18
Topic starter  

Ik heb een vraagje:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de standaard midden en hogetonen speaker in een 532 voor een exemplaar van betere kwaliteit? Het gaar hier dus om de AD 5060 en de AD 0160.
Ik vind dat, vooral mijn middengebied, best iets meer body mag hebben.


   
Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Volgens mij word het tijd je elektronica te reviseren 🙂 begin eens bij het passieve tweeter/mid filter.

Het mid van de 22rh532 is erg goed aanwezig.

Groeten,

Arend

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Kees
(@kees-2)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 18
Topic starter  

Hallo Arend,

Bedankt voor je reaktie. Wellicht een stomme vraag maar wat kan ik aan het passieve filter verbeteren c.q reviseren? Kun je me een aantal tips geven?
Ik gebruik mijn 2x 532 in combinatie met een Meridian 501 voortrap en heb sowieso van het begin af aan wat problemen gehad in de aanpassing van DIN naar CINCH. Wellicht heeft dat ermee te maken? Ik heb nu een hoogwaardige CINCH connector gemonteerd via een éxtra weerstand op de "hete" kant van de hoogOhmige ingang en dat werkt uitstekend.
Misschien is hiervoor een betere oplossing die iets minder onvriendelijk is voor het midden en hoog?


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Voortrap.. een voorversterker dus? Dan moet je gewoon van CINCH naar DIN kunnen gaan zonder weerstanden. Doe ik hier ook.

Groeten,

Arend

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Hallo Kees

Ik heb eens een setje 532 gerepareerd. Beide speakers hadden de middentoners defect. De AD5060 heb ik toen beide vervangen door de AD0211 (wordt ook gebruikt in 544). Later heb ik dit setje 532's vergeleken met een nog origineel setje 532's, ik vond ze beter klinken dan de originele.
De tweeter AD0160 vind ik goed klinken vergeleken met andere tweeters die Philips in de MFB's heeft gebruikt.
Ik heb zelf ook een voorversterker met cinch uitgangen maar ik gebruik hiervoor ook gewoon een verloopkabel zonder aanpassingen. Dat werkt prima!
Als een voorversterker te veel signaal uitstuurt kun je dit terug regelen op de MFB's (dit werkt het beste bij de 544 e.d. omdat deze een potmeter en geen schakelaar hebben voor de ingangsgevoeligheid)

Groeten


   
BeantwoordenCiteren
 Kees
(@kees-2)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 18
Topic starter  

Bedankt voor de reakties. Ik zal opnieuw uitproberen aan te sluiten zónder modificatie aan de ingang. Volgens mij was het probleem dat het volume niet voldoende was. De voorversterker heeft een impedantie van 10kOhm.

Wat ik kan modificeren/renoveren aan het mid/hoog filter is me nog steeds niet duidelijk. Die andere tweeters is het overwegen waard: zijn die nog ergens te koop?


   
BeantwoordenCiteren
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Hallo Kees

De originele Philips tweeters en middentoners is 2e hands nog wel aan te komen.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: