Meldingen
Alles wissen

9436DRC MKII

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
467 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo mede fanaten,

Ik begrijp het even niet meer, ik heb de 9432's gehad, deze klonken aardig, nu heb ik een setje 9434's die vind ik wel goed klinken. Nu heb ik pas een setje 9436's gekocht en die klinken in het mid/hoog goed maar er is geen laag. De beide bass speakers zijn in fase aangesloten (in de box op het scheidingsfilter). Hoe kan het, dat ik voor een redelijk volume de bass reglaar op maximaal moet zetten en de contour (loudness) schakelaar aan bij de 305 versterker en bij de 521 versterker op max voor wat laag? Doordat je er zoveel bas in moet pompen is de versterker ook snel op zijn maximaal vermogen. Ik weet dat de DRC serie wat minder bass geeft maar dit is niet normaal en de andere DRC's hebben hier ook geen last van. Een vriend van mij heeft deze boxen ook en hij heeft hetzelfde probleem (had eerst probleemloos de 9432) maar we dachten dat hier het probleem zijn buizenversterker was, nu blijkt dus van niet. Heeft iemand hier ervaring mee of weet een oplossing voor dit probleem? Ik kan me toch niet voorstellen dat deze boxen met dit klankbeeld door PHILIPS verkocht werden. Graag een reactie.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

vreemd hoor, je zou toch verwachten dat de 9436 juist wel makkelijker laag geeft.
ik ken deze grote jongens niet, ik heb wel de 9434 en daar vond ik het laag ook minder dan ik gewend was.

even wachten op een ervarings deskundige dan maar


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Remie,

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft er nog niemand gereageerd die deze boxen heeft of had. Heeft hier echt niemand ervaring mee?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: