Meldingen
Alles wissen

FB565 gerefoamed

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
544 Bekeken
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

Ik had nog niet eerder zoiets gedaan, viel mij erg mee en het was in ieder geval heel leuk om te doen.
De oude foamrandresten van de onderzijde van de conus afhalen was nog het lastigste stukje, want het plakt.

Eerst heb ik de binnenrand aan de conus gelijmt en de volgende dag de buitenrand op het frame. een stuk 3 aderig vinylsnoer diende als drukring op de foamrand, ik had het snoer met hobbyknijpers en wasknijpers op het frame vastgezet.
De randen passen overigens perfect, hoeft niets aan gedaan te worden.

Ik zette de hele rand in een keer in de lijm, dan het snoer op de foamrand leggen en centreren. op 4 kwadranten vastknijpen en nog eens controleren en dan weer 4 knijpers ertussen. weer controleren en dan nog her en der wat knijpers erbij en nog eens checken. volgende dag klaar en dat een paar avonden volhouden want in de 565 zitten 4 8" woofers waarvan de onderste passieve zijn.
foto's van het eindresultaat:

het klinkt ook weer lekker 8)


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Fantastisch werk hoor ! En hoe klinken deze speakers eigenlijk ?

Ik kom zelf vrijwel nooit foamranden tegen omdat ik voornamelijk met mfb speakers bezig ben. Wel super dat die randen los te krijgen zijn.

Al weet ik niet bij wie. Is het en idee om degene waar je je randen gekocht hebt eens te vragen om een voorraadje mee naar de meeting te nemen ? Ik denk dat daar wel vraag naar is.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

bedankt Herman 8)
ik vind ze wel fijn, heb ze jarenlang in de woonkamer gehad.
Geeft meer laag dan een F9434. maar is weer geen partij voor een F9819, dat is weer andere koek.
Deze FB565's zijn voor m'n zoon, voor op z'n nieuwe kamer πŸ˜›

Joop had z'n F9818's zo netjes gerefoamed en mijn mids van de F9819 moesten ook nog zodat ik graag dezelfde randen wilde hebben.
Ze komen van http://www.audiofriends.nl /"> http://www.audiofriends.nl/
Ik heb er nu een heel positieve ervaring mee, goede service van Fred Buist.

ik heb de randen voor de mids dus ook en naar verwachting passen deze ook op de DSS940 die ik op 9 mei van Jan krijg.
Refoamen van de FB565 was een oefening voor ik aan de F9819 en de DSS wil beginnen.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

oei remi dat ziet er fout uit je hele zolder begint al naar rechts door te hangen , nog even en de deuren op de 1e verd gaan niet meer dicht .
wel heb je de randjes mooi gemaakt , en een grote verzameling aluminum fronten . de 800 serie wil ik ook wel gaan sparen maar weet niet waar te beginnen . ik bestel ook mijn randen bij fred en de meesten passen goed ik heb pas een 4tal ringen voor de fb850 besteld en die zijn wat krap , maar die had hij in bestelling dus zal wel een nieuwe variant zijn , die nog getest moest worden . er zit verder goed geluid in
en de randen zijn iets dunner als die van de fb821 . en dat is goed want de originele zijn ook dun, en dan kan de woofer beter bewegen .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

8) bedankt mattie, de 800 serie is nogal uitgebreid, keuze genoeg.
wel (bijna) altijd lampjes stuk in de versterkers, zie hier:
http://remi.mfbfreaks.nl/index.ht m"> http://remi.mfbfreaks.nl/index.htm , druk op zwarte plaatje met volumeknop
Het is een prachtige serie vind ik, die 800 lijn.
past goed bij de 900 serie zou onze MP vriend uit Velp zeggen πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Zo Remi, dat heb je super netjes gedaan zeg!Ik had ook niet anders van jou verwacht πŸ˜€
Ja Fred Buist is inderdaad een heel geschikte vent,hij helpt je desnoods met allerlei adviezen etc.
Je kunt nu met een gerust hart je 9819's refoamen!


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

8) ja Joop, nu weet ik wat er gedaan moet worden


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

@Remi wrote:

...
past goed bij de 900 serie zou onze MP vriend uit Velp zeggen πŸ˜›

Hij heeft zijn naam volgens mij naar Traco gedoopt i.p.v. Fatrco...
Flapdrol πŸ˜† 100 euro voor een setje FB563 die verkleurd zijn zonder
originele units. En mij dan beweren dat het origineel is, jaja, ik heb ze hier
zelf staan.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

πŸ˜› ja mijn filter op MP wordt steeds langer, volgens mij heeft hij al drie namen πŸ™„


   
BeantwoordenCiteren
Deel: